Thursday, April 18, 2024
-0.7 C
Calgary

بارش شهابی Perseids اواسط ماه اگوست به اوج می‌رسد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنا بر اعلام سازمان فضایی ناسا بارش شهابی Perseids که یکی از نورانی‌ترین رویدادهای نجومی سال محسوب می‌شود اواسط ماه اوت به اوج خود خواهد رسید.

در اطلاعیه منتشر شده آمده: این بارش با شهاب‌های نورانی و متعدد خود هر ساله آسمان را روشن و رنگارنگ می‌کند. در زمان اوج Perseids هر ساعت بین 50 تا 100 شهاب از جو می‌گذرند. همزمانی این بارش شهابی با فصل تابستان باعث شده تا شهروندان بیشتری بتوانند آن را در فضای باز ببینند.

بارش Perseids به داشتن fireball های دیدنی نیز شهرت دارد. این شهاب‌های خاص با انفجاری بسیار پر نور همراهند که معمولا مدت بیشتری در آسمان قابل مشاهده هستند.

بنا بر پیشبینی سایت Space اوج بارش Perseids را می‌توان در شب‌های 11 و 12 اوت تماشا کرد.

بیل کوک رئیس بخش Meteoroid Environment ناسا در مصاحبه با Space بهترین زمان برای تماشای این بارش را حدود دو ساعت پیش از طلوع خورشید اعلام کرده است. با اینحال از ساعت 10 شب امکان دیدن شهاب‌ها در آسمان وجود دارد.

متاسفانه پدیدار ربع پایانی ماه در آسمان همگام به اوج رسیدن بارش Perseids از درخشش شهاب‌ها و تعداد آن‌ها خواهد کاست.

بارش شهابی Perseids

زمان: بنا بر اعلام ناسا بارش شهابی تا تاریخ 24 اوت در آسمان قابل مشاهده است. با اینحال اوج بارش‌ در شب‌های 11 و 12 اوت و پیش از طلوع خورشید قابل دیدن می‌باشد.

مکان: برای تماشای بهتر بارش به محیطی تاریک بروید. یافتن محل مناسب در شهرها کار دشواریست و بهترین کار رفتن به پارک‌های محلی خواهد بود. پشت‌بام منزل انتخاب درستی نیست، مخصوصا اگر ساکن مرکز شهر هستید. از آلودگی‌های نوری دور شوید و حداقل نیم ساعت پیش از رصد از نگاه کردن به صفحه تلفن همراه یا دیگر تجهیزات نورانی خودداری کنید.

منبع: Daily Hive