Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

اکثر کانادایی ها نگران عوارض جانبی واکسن کووید19 هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که این واکسن هنوز تولید نشده اما کانادایی ها پیشاپیش یک سری عقاید فرضی و باورهای احتمالی در مورد آن دارند. این همه گیری نظم جهان را به هم ریخت و همه روزه تعداد بیشتری را مبتلا میکند. با وجودی که بسیاری از کسب و کارها، رستوران ها و اداره‌ها در سرتاسر کشور فعالیت کاری خودشان را مجددا شروع کردند اما هنوز هم جامعه با وضعیت نرمال و عادی خود بسیار فاصله دارد.

در حالی که در مورد مقررات و قوانین بهداشتی فعلی هنوز بحث های زیادی وجود دارد، کشف واکسن این ویروس احتمالا منجر به بالا گرفتن این بحث ها خواهد شد چرا که شواهد موجود حاکی از این است که کانادایی ها در مورد این مسئله اختلاف دارند. یک بررسی جدید در موسسه Angus Reid نشان داد که بخش قابل توجهی از کانادایی های حاضر در این تحقیق در مورد این که واکسن را فورا دریافت کنند مردد هستند.

در حالی که 46% تمایل داشتند در اسرع وقت واکسینه شوند، 32% گفتند اول کمی منتظر می‌مانیم، 14% گفتند هرگز آن را دریافت نمیکنیم و 8% در مورد همه چیز نگران بودند و گفتند مطمن نیستد چه تصمیمی بگیرند.

corona virus vaccine

این تحقیق بین 23 و 24 جولای با یک جامعه آماری 1519 نفری از ساکنین کانادا انجام شد که به صورت آنلاین به سوالات پاسخ دادند. از میان اعضای گروهی که نگران عوارض جانبی واکسن بودند،  فقط 37% مشتاق دریافت واکسن در اسرع وقت بودند، 76% گفتند بالاخره واکسن را تزریق میکنیم و 90% کاملا مخالف واکسن بودند.

vaccine corona virus

در کمال تعجب، 72% از همان 14% که گفتند واکسن را تزریق نمیکنیم، معتقد بودند که چون این واکسن موثر نیست تمایلی به دریافت آن ندارند(23%کل جامعه آماری تحقیق).

vaccine

کسانی که در گروه ضدواکسن بودند هم کمتر نگران مبتلا شدن اطرافیان شان به کرونا ویروس بودند، 67% گروه گفتند که نگرانی بیمار شدن افراد جامعه نیستند.

covid19 vaccine

در حالی که بیشتر افرادی که مخالف دریافت واکسن بودند در فهرست جمعیتی CPC قرار گرفتند، اکثر رای دهندگان در گروه موافق واکسن بودند.

corona virus

البته هیچ کدام از این نظرات تا زمان تولید واکسن اهمیت چندانی ندارد، اتفاقی که اکثر شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقد بودند تا سال 2021 باید منتظرش بمانند.

corona-virus-vaccine

نتایج کامل این تحقیق را در وبسایت the Angus Reid Institute’s website میتوانید ببیندید.

منبع: Daily Hive