Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

حدود 2،100 بی‌خانمان در ونکوور زندگی می‌کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق آخرین سرشماری هم‌اکنون 2،095 شهروند بی‌خانمان در ونکوور زندگی می‌کنند. این آمار در مقایسه با سال گذشته کاهش 128 نفری را نشان می‌دهد.

در اطلاعیه شهرداری آمده که با وجود ساخت واحدهای مسکونی جدید همچنان تعداد ساکنین بی‌خانمان ونکوور قابل توجه است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد 33 درصد از این افراد بی‌خانمان بومیان کانادا هستند، این درحالیست که تنها 2.2 درصد جمعیت ونکوور را بومیان تشکیل می‌دهند. در رده‌های بعدی نیز بترتیب سیاهپوستان با 6 درصد (1.2 از کل جمعیت شهر سیاهپوست هستند)، Asian – South با 3 درصد و لاتین‌تبارها با 3 درصد جای گرفته‌اند.

شهرداری ونکوور در واکنش به آمار نژادی گفت: وجود این اختلافات به ما یادآوری می‌کند که باید به مبارزه خود در تمام بخش‌های دولت و شهرداری برای از بین بردن اختلافات طبقاتی، بی‌عدالتی و نژادپرستی ادامه دهیم.

سرشماری سالانه افراد بی‌خانمان‌ در ونکوور از سال 2010 آغاز شده و اطلاعات آن برای مقامات شهرداری و برنامه‌ریزی‌های آتی بسیار اهمیت دارد.

در این اطلاعیه شهرداری ونکوور بر همکاری خود با BC Housing بمنظور ساخت منازل ایمن، مطمئن و ارزان برای افراد بی‌خانمان تاکید می‌‎کند. این برنامه‌ها شامل ساخت سرپناه‌های اضطراری برای افراد بی‌خانمان، مراکز navigation و مجتمع‌های مسکونی مجهزتر می‌شود.

به باور مسئولان دو فاکتور تاثیرگذار در آمار امسال عبارتند از:

  • شیوع COVID-19 که کاهش درآمد شهروندان، از بین رفتن مشاغل و زیان‌های اقتصادی گسترده را در پی داشته بر روی آمار تاثیر مستقیم می‌گذارد.
  • وجود بی‌خانمان‌های پنهان شامل زنان و جوانانی است که به شرکت در نظرسنجی علاقه نداشته و در آمار نهایی جای نمی‌گیرند.

نتایج کامل این سرشماری پاییز امسال منتشر و در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.

منبع: Daily Hive