Saturday, April 20, 2024
-3.2 C
Calgary

تعرفه جدید بر آلومینیوم کانادا توسط دولت ترامپ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

پرزیدنت ترامپ با ادعای اینکه «کانادا در حال سواستفاده از ماست» اعلام کرد «ابلاغیه‌ای را امضا کرده‌ام که با وضع دوباره تعرفه آلومینیوم بر واردات از کانادا، از صنایع‌مان دفاع کنیم.»

ترامپ که این حرف‌ها را در رویدادی در یکی از کارخانه‌های اوهایو می‌گفت، افزود: «من ابلاغیه را امضا کرده‌ام زیرا صنعت آلومینیوم ما داشت توسط کانادا آسیب می‌دید. رقابت نامنصفانه‌ای علیه مشاغل و کارگران ما در جریان بود.»

ترامپ اشاره کرد که این تعرفه چند ماه قبل برداشته شده بود و «دولت کانادا قول داده بود که با تولیداتش بازار ما را لبریز نخواهد کرد و مشاغل‌مان را از بین نخواهد برد، اما آنها دقیقا همین کارها را کردند.»

ترامپ ادامه داد که تولیدکنندگان آلومینیوم کانادا «تعهدشان را شکستند و نماینده تجاری ایالات متحده به من توصیه کرد که وقت بازگشت تعرفه‌ها است و این کار ضرورت دارد. امریکا باید یک ملت تولیدی باشد و رهبرانش مُشتی ابله نباشند.»

واکنش کانادا

در واکنش به ابلاغیه ترامپ، جانشین نخست وزیر کانادا، کریستیا فری‌لند این حرکت را «غیرمنتظره و غیرقابل قبول» توصیف کرد و گفت که دولت ترودو واکنشی مشابه و با همین قدرت به آن نشان می‌دهد.

به گفتهٔ فری‌لند آلومینیوم کانادا «باعث کاهش امنیت ملی امریکا نمی‌شود، بلکه آن را تقویت می‌کند و چندین دهه همکاری خوبی بین دو کشور بوده است.»

«ما تامین‌کننده‌ای متعهد برای صنایع ارزش افزودهٔ امریکا هستیم. تجارت آلومینیوم بین کانادا و امریکا برای هر دو کشور سودآوری خوبی داشته، و صنعت آلومینیوم امریکای شمالی را در دنیا به مدارج رقابتی رسانده است.»

خانم فری‌لند با زمان‌بندی اعلام ترامپ هم مشکل دارد. او می‌گوید:

«در وسط یک پَندمی بزرگ و بحران اقتصادی، آخرین چیزی که کارگران امریکایی و کانادایی نیاز دارند وضع تعرفه‌های جدید است که هزینه‌های تولید و مصرف را بالا می‌برد، جریان آزاد تجارت را مختل می‌کند، و به اقتصادهای محلی و استانی صدمه می‌زند.»

«صنعت آلومینیوم کانادا تقریبا ۱۰,۰۰۰ فرصت شغلی مستقیم در بخش تولید و پشتیبانی ایجاد می‌کند و در بخش‌های زیردستی هم ده‌ها هزار نفر را به کار می‌گیرد. دولت کانادا پشتیبانی خود از این کارگران را اعلام می‌کند. در سال ۲۰۱۸، که امریکا برای این صنعت تعرفه گذاشته بود نیز به حمایت از آنها پرداختیم.»

منبع: Daily Hive