Wednesday, April 24, 2024
6.5 C
Calgary

بیش از 750 کانادایی بسته‌های ” بذر ناخواسته” دریافت کردند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش بخش تحقیقات سازمان غذای کانادا، پس از این که بیش از 750 کانادایی بسته‌هایی از بذر دریافت کردند که سفارش نداده بودند، هنوز هم ابهامات فراوانی باقیست.

از ماه جولای تا کنون، کانادایی‌ها گزارش‌هایی برای این سازمان و همچنین سازمان خدمات مرزی کانادا و پست کانادا ارسال کرده و از آنها خواسته بودند که به موضوع ارسال بذرهایی از سراسر جهان  که سفارش نداده بودند، رسیدگی شود. این بذرها به نظر بی‌خطر می‌رسند اما از دریافت‌کنندگان خواسته شده که به دلیل منشأِ مجهول آنها، اقدامی برای کاشت‌شان صورت نگیرد.

یک نقل قول از CFIA چنین می‌گوید: ” این که چرا برخی از کانادایی‌چنین بذرهایی دریافت می‌کنند، و نیز منشأ این بذرها، مبهم است. اگرچه برخی از دریافت‌کنندگان گزارش کردند که در گذشته به صور آنلاین سفارش بذر داده بودند .” بر اساس گزارش سازمان غذای کانادا، بذرها متنوع بوده و از گوجه‌فر نگی، توت‌فرنگی گرفته تا گیاهانی مانند خاکشیر و چنته‌ی چوپان متفاوت‌اند.

به گزارش CFIA یک دلیل محتمل برای این امر، می‌تواند تلاش یک شرکت آنلاین برای تبلیغ محصولاتش باشد. به این پدیده ” brushing” می‌گویند که طی آن محصولاتی که افراد سفارش نداده‌اند به آدرس آنها ارسال شده، تا بتوانند پس از ارسال محصولات نظرات مثبتِ دروغین در صفحات فروش آنلاین برای خود ثبت کنند.

” CFIA در تلاش است تا با همکاری پست کانادا و سازمان خدمات مرزی کانادا و نیز همکاران خود در بخش‌های بین‌المللی منشا این بذرها را یافته و از ارسال این محصولات ناخواسته جلوگیری به عمل آورد.”

این سازمان ازمردم درخواست می‌کند در صورت  دریافت‌ این بذرها، به دفتر CFIA گزارش داده و از ” کاشت آنها در خاک، کمپوست و یا خیسانیدن” آنها اجتناب کنند.

منبع : Daily Hive

پیشنهاد مطالعه:

افزایش مبتلایان کووید19 در آلبرتا و عبور بهبودیافتگان از 10 هزار نفر

دلیوری یک روزه کاستکو در کانادا