Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

آلبرتا بدنبال دست یافتن به انرژی هسته‌ای

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا و سه استان New Brunswick، ساسکچوان و آنتاریو دستیابی به تکنولوژی هسته‌ای را در ابعادی کوچک و برای ایجاد تنوع در منابع انرژی خود تحت بررسی دارند.

هدف آن‌ها تکنولوژی هسته‌ای جدیدی بنام small modular reactors (SMRs) است. بنا بر اطلاعیه منتشر شده این راکتور در مقایسه با انواع سنتی کوچکتر، ارازن‌تر و ایمن‌تر می‌باشد.

نخست‌وزیر جیسون کنی در اینباره گفت: دولت ما بدنبال ایجاد تنوع در منابع انرژی و اشتغالزایی است. ما می‌خواهیم راکتورهای مدولار کوچک را برای تولید انرژی مطمئن و مسئولانه بسازیم. این تکنولوژی انرژی را همزمان با تقویت بخش سنتی و کاهش گازهای گلخانه‌ای تولید می‌کند. ما مشتاق هستیم تا با شرکای استانی خود برای پیشبرد این ایده آینده‌نگرانه همکاری داشته باشیم.

راکتورهای SMRs می‌توانند تا 300 مگاوات الکتریسیته (انرژی شهری کوچک) تولید کنند که در مقایسه با توان 1،000 مگاوات راکتورهای سنتی رقمی اندک است. با اینحال می‌توانند انرژی نواحی روستایی، دورافتاده و تاسیسات نفتی آلبرتا را تامین کنند.

کانادا حدود 15 درصد اورانیوم دنیا، سوخت‌ راکتورهای هسته‌ای را، تولید می‌کند.

بگفته سونیا ساوج وزیر انرژی آلبرتا این استان با داشتن ذخایر اورانیوم، بخش تحقیقات و نوآوری پیشرفته و نیروی کار ماهر و تحصیل‌کرده شرایط مساعدی برای توسعه و نصب تکنولوژی SMRs دارد.

با امضای این قرارداد دولت آلبرتا گامی دیگر در جهت جذب سرمایه‌گذار و اشتغالزایی بر می‌دارد و بخش خصوصی می‌تواند تحت نظارت مقامات استانی دستیابی به این تکنولوژی را پیگیر باشد.

منبع: Daily Hive