Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

دیدگاه بسیار متفاوت اونتاریو و کبک درباره ماسک در مدارس

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به نظر می‌رسد مسئولین دو استان همسایه اونتاریو و کبک اختلاف زیادی درباره استفاده از ماسک برای کودکان در محیط مدارس دارند. کبک استفاده از ماسک در راه‌روهای مدرسه را اجباری و در داخل کلاس اختیاری کرده است. اما در اونتاریو، قضیه درست برعکس است!

دوشنبه ۱۰ آگوست وزیر آموزش کبک اعلام کرد که قوانین استفاده از ماسک در مدارس استان تصویب شده‌اند و دانش‌آموزان بالای ۵ سال ملزم به پوشیدن ماسک در راهروها هستند. فقط عده اندکی مستثنی شده‌اند.

با این حال این قانون اجباری شامل محیط داخلی کلاس‌ها نمی‌شود.

در اونتاریو به دلایل نامعلوم، روی برعکس را پیش گرفته‌اند. یعنی همه حاضران در کلاس‌های درس باید ماسک روی دهان داشته باشند، اما استفاده از آن در راهروها الزامی نیست.

به نظر می‌رسد این دو استان برنامه‌ها را از قبل با هم چک نکرده‌اند. هنوز توضیح دقیقی درباره این اختلاف عجیب داده نشده. چرا از نظر یک استان محیط کلاس‌ها امن‌تر از راهروها ست و از نظر دیگری برعکس؟

تقاوت دیگر در برنامه بازگشت-به-مدرسهٔ استان کبک این است که به والدین و محصلی که مایل به تحصیل آنلاین است، اجازه عدم حضور در مدرسه را نمی‌دهد؛ مگر اینکه دانش‌آموز مشکلات مرتبط با سلامتی داشته و عذرش موجه باشد.

برنامهٔ بازگشایی مدارس کبک پس از آن اعلام شد که اونتاریو با مخالفت‌های جدی والدین، دانش‌آموزان و معلمین در طرح خود روبرو شد. بیش از ۲۰۰,۰۰۰ نفر با امضای یک بیانیه، با این بازگشایی مخالفت کرده‌اند.

اما نخست وزیر اونتاریو، آقای داگ فورد به مردم گفته این واقعیت را باید بپذیرند که با بازگشایی مدارس آمار مبتلایان به کووید-۱۹ بالا خواهد رفت و کاری از کسی بر نمی‌آید.

تا کمتر از ۱ ماه دیگر، تمامی مدارس اونتاریو بازگشایی می‌شوند.

منبع: Narcity