Tuesday, April 23, 2024
9.4 C
Calgary

نیمی از کانادایی‌ها سال ۲۰۲۰ را بدترین سال زندگی‌شان نامیده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در این روزهای کرونایی، سال ۲۰۲۰ را چطور می‌بینید؟ سالی که جهان در آن درگیر قرنطینه و کرونا شده است، درگذشت Kobe Bryant را تجربه کرده‌ایم، ازدواج‌ها، مراسم شادی و جشنواره‌های مهم به تعویق افتاده است، هر لحظه نقطه‌ای در جهان دچار آتش‌سوزی می‌شود و صدها مشکل دیگر.

اگر سال ۲۰۲۰ برای شما تا این لحظه بدترین چیزی است که می‌توانید به خاطر بیاورید، بدانید که تنها نیستید؛ زیرا طبق یک نظر‌سنجی جدید که شرکت کانادایی تحقیق و تفسیر بازاریابی Leger انجام داده‌است، مشخص شده که ۵۰ درصد از کل مردم کشور کانادا فکر می‌کنند سال ۲۰۲۰ بدترین سال زندگی آن‌هاست.

در این نظرسنجی، در مجموع کبک و بریتیش کلمبیا، خوش‌بین‌ترین استان‌های کشور در مورد سال ۲۰۲۰ بودند، زیرا تنها ۴۶ درصد از پاسخ‌دهندگان این شهرها سال ۲۰۲۰ را بدترین سال زندگی خود نامیده‌اند، و این عدد کمترین آمار گزارش‌شده در مقایسه با تمام استان‌ها بوده است.

بر طبق این نظرسنجی، شهروندان آلبرتا میانه‌رو دیده شدند؛ زیرا تقریبا ۵۰ درصد از آن‌ها گفتند که سال ۲۰۲۰ سال پر دست‌اندازی برایشان بوده است. مناطق Maritimes و Manitoba/Saskatchewan با‌هم به درصد ۵۳ رسیده‌اند و Ontario نیز با کسب درصد ۵۴ توانست مقام اول این نظر‌سنجی را در بدبینی نسبت به سال ۲۰۲۰ به خود اختصاص دهد.

البته سن پاسخ‌دهندگان به این نظرسنجی نیز به وضوح در نتایج آن نقش داشته است؛ زیرا ۵۶ درصد از كانادایی‌های ۱۸ تا ۳۴ ساله گفته‌اند که ۲۰۲۰ بدترین سال زندگی آن‌ها است، در حالی كه با افزایش سن، این چشم‌انداز خشن نسبت به سال ۲۰۲۰ به شدت کاهش یافته است. افراد شرکت‌کننده در سنین ۳۵ تا ۵۴ سال و حتی مسن‌تر از ۵۵ سال، با احترام، به ترتیب درصدهای ۴۹ و ۴۷ را کسب کردند.

پاسخ‌دهندگان در پاسخ به این سوال که چه چیزی ممکن است سالی بدتر از ۲۰۲۰ را رقم بزند گفتند که مرگ یک یار یا دوست عزیز، مشکلات شخصی (مانند استرس، اضطراب، عدم اطمینان در مورد آینده) و افسردگی، سه عامل مهم هستند.

با این وجود، کانادایی‌ها خوش‌بین‌تر از مردم آن‌طرف مرز هستند؛ حتی با وجود‌ این‌که ۴۳ درصد از کانادایی‌ها معتقدند که هنوز جهان با بدترین قسمت‌های این بیماری همه‌گیر آشنا نشده‌است! در همین نظرسنجی مشخص شد که ۵۸ درصد از آمریکایی‌ها گفته‌اند که سال ۲۰۲۰ بدترین سال زندگی آنها بوده، درصدی به مراتب بالاتر از مردم کانادا.

در تمام طول این نظرسنجی ۱۵۱۳ نفر کانادایی و ۱۰۰۳ نفر آمریکایی در بازه‌ی زمانی ۷ تا ۹ آگوست به پرسش‌نامه‌ی شرکت پاسخ داده‌اند. با استفاده از داده‌های سرشماری سال ۲۰۱۶ این داده‌های جدید نیز توسط تحلیل‌گران آمار‌ شرکت Leger با توجه به جنسیت شرکت‌کنندگان، سن، زبان گفتاری، منطقه، سطح تحصیلات و حضور یا عدم حضور کودکان در خانه به مقایسه گذاشته شده‌اند و نتایج این تحقیق، به عنوان یک نمونه‌ی دقیق از نگرش عمومی جمعیت کانادا به ثبت رسیده است.

 

تاثیرات سال ۲۰۲۰ در کانادا را می‌توانید از مطالب زیر دنبال کنید:

۲۰ چیزی که باعث می‌شوند در سال ۲۰۲۰ احساس پیری کنید

کانادا برترین کشور دنیا از نظر کیفیت زندگی در سال ۲۰۲۰

سال ۲۰۲۰ با افزایش معاملات مسکن آغاز شد

در سال ۲۰۲۰ زندگی برای مردم کلگری گران‌تر می‌شود

 

منبع: Dailyhive