Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

حمایت دولتی CERB برای چهار هفته دیگر تمدید شد، آغاز فاز انتقالی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال دیروز اعلام کرد که برنامه مزایای واکنش اضطراری کانادا (CERB) را برای ۴ هفته دیگر تمدید کرده و نیز آمادهٔ گسترش برنامهٔ بیمهٔ اشتغال می‌شود که مزایای بیماری نیز در آن هست.

وزیر دارایی جدید دولت کانادا، کریستیا فریلند در کنار وزیر اشتغال خانم کارلا کوالترو، برنامه انتقالی CERB را معرفی کردند که هزینهٔ آن ۳۷ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

CERB ابتدا برای این معرفی شد که بیکاران دوران کرونا را تحت پوشش بگیرد. حالا این پرداخت‌های هفتگی ۵۰۰ دلاری تا سقف ۲۸ هفته تمدید شده‌اند.

در حالی که به پایان CERB نزدیک می‌شویم، قرار است دولت قوانین بیمه اشتغال (EI) را آسان کند و به این ترتیب ۴۰۰,۰۰۰ نفر جدید هم تحت شمول آن قرار می‌گیرند. همچنین ۳ نوع کمک‌هزینه جدید هم اضافه شده است:

کمک‌هزینه ریکاوری کانادا (CRB)

این کمک‌هزینه ۴۰۰ دلار در هفته به کارگرانی می‌دهد که خوداشتغال بوده‌اند و مشمول بیمه اشتغال نبوده‌اند. برای دریافت این کمک بایستی آزاد و فعالانه جویای شغل باشید. سقف پوشش این کمک‌هزینه ۲۶ هفته است.

کمک‌هزینه ریکاوری بیماری کانادا (CRSB)

این کمک‌هزینه ۵۰۰ دلار در هفته است و اگر بیمار یا نیازمند قرنطینه شخصی باشید، قادر به دریافتش خواهید بود. این کمک‌هزینه هر بار برای دو هفته قابل دریافت خواهد بود.

کمک‌هزینه ریکاوری مراقبت کانادا (CRCB)

افرادی که در حال مراقبت از بچه‌ها، بستگان، یا سالخوردگانند می‌توانند این کمک‌هزینه را بگیرند. هفته‌ای ۵۰۰ دلار تا سقف ۲۶ هفته.

برای اینکه مشمول CRCB شوید، باید یا مجبور به ترک کار خود برای مراقبت از کودکان زیر ۱۲ سالی شده باشید که مدرسه یا محل نگهداری آنها به خاطر کووید-۱۹ تعطیل شده است، یا مجبور به مراقبت از عضو بیمار و ناتوانی از خانواده خود شده باشید، یا مجبور به نگهداری از عضوی از خانواده خود شده باشید که به خاطر خطر بالای کروناویروس قادر به دریافت خدمات روزانه عادی خود نیست.

کوالترو اشاره کرده که امیدوار است این مزایا و کمک‌ها بتوانند مشکلات اقتصادی ایجاد شده برای زنان در دوره پندمی را جبران کنند: «زنان خط مقدم پندمی بوده‌اند ولی در حاشیه قرار گرفته‌اند.»

کوالترو می‌گوید خیلی زود است که قولی درباره دائمی شدن این کمک‌هزینه‌ها داده شود، زیرا همه چیز بستگی به سرعت بهبود اقتصاد کشور دارد.

علاوه بر این، دولت تعهد داده که نرخ‌های پرداختی برای بیمه اشتغال را تا دو سال ثابت نگه دارد، تا کسب‌و‌کارها و کارمندان با هزینهٔ اضافهٔ جدیدی روبرو نشوند.

فریلند می‌گوید: «ما به کسب‌و‌کارها و کارگرها کمک می‌کنیم تا دوباره سر پا شوند و همزمان درآمد مورد نیاز مردم را تامین می‌کنیم. در کنار هم، می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم و کانادایی قوی‌تر بسازیم.»

منبع: Daily Hive