Friday, March 29, 2024
-7 C
Calgary

تعداد موارد بهبودی کروناویروس در آلبرتا به میزان کمی از موارد جدید ابتلا پیشی گرفت

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

 تعداد موارد فعال کروناویروس در آلبرتا در روز سه‌شنبه 25آگوست نسبت به روز دوشنبه اندکی کاهش یافت و این در حالی است که مسئولین سازمان بهداشت 77 مورد جدید شناسایی کردند.

77مورد جدید ثبت شده در راستای ادامه روند تعداد بالای موارد فعال جدید آخر هفته بود که به ترتیب در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه 83، 106 و 69 مورد اعلام شد. تعداد کل موارد فعال آلبرتا در روز سه‌شنبه روی عدد 1,134 متوقف شد که نسبت به روز دوشنبه با کاهش 38 موردی همراه بود.

همچنان منطقه ادمونتون با ثبت 608 مورد فعال بالاترین میزان ابتلا را دارد و سپس کلگری با 340 مورد قرار دارد. روز گذشته یک نفر دیگر در آلبرتا بر اثر ابتلا به کووید19 درگذشت و این باعث آمار کل مرگ و میر به عدد 235 برسد.

دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت آلبرتا در کنفرانس خبری روز دوشنبه هشدار داد که اکثر موارد جدید کشف شده مربوط  به دورهمی‌های اجتماعی هستند. اگرچه حضور در اجتماع و دوری از انزوا برای سلامت ذهن و روان ضروری است اما از شهروندان میخواهم در ملاقات با دوستان و نزدیکان  بسیار مراقب باشند.

او گفت: سهل انگاری ما برای این ویروس به منزله فرصت است و توصیه کرد قرارهای ملاقات تان را در فضای باز ست کنید و حدالامکان باهم غذا نخورید، بهداشت دستها و فاصله فیزیکی را هم رعایت کنید.

همچنین از خانواده هایی که فرزندان شان در آستانه بازگشت به مدرسه هستند درخواست کرد که بسیار مراقب ارتباط بچه ها با پدربزرگ و مادربزرگ ها باشند. اگر چه بچه ها هنگام ابتلا ممکن است علائم خفیفی نشان دهند اما بازهم میتوانند آن را به نزدیکانی که به هر دلیلی ریسک بالای ابتلا دارند، منتقل کنند.

و در آخر گفت: اگر چه ممکن است تحمل این شرایط خیلی سخت باشد اما برای گذر از این مرحله و مبارزه با کرونا ویروس ضروری است، در واقع راهی جز این نداریم.

منبع: ِDaily Hive