Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

بازدیدکنندگان خارجی می‌توانند بدون ترک کانادا درخواست مجوز کار بدهند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بازدیدکنندگان خارجی که اکنون در کانادا حضور دارند و پیشنهاد شغلی هم داشته‌اند، حالا می‌توانند بدون نیاز به ترک کشور درخواست مجوز کار بدهند.

طبق بیانیهٔ جدید IRCC، این سیاست جدید بلافاصله به اجرا درآمده و شامل ساکنین موقت در خاک کانادا می‌شود که از قبل با پیشنهاد شغلی به اینجا آمده‌اند، اما شامل حال افرادی که بعد از امروز (۲۴ آگوست ۲۰۲۰) وارد خاک کانادا می‌شوند، نخواهد شد.

خارجی‌های داخل کانادا که همه معیارهای لازم را داشته باشند می‌توانند از این سیاست مهاجرتی جدید استفاده کنند که شامل دارندگان Super Visa و بازدیدکنندگان بیزینسی، و همچنین آنهایی می‌شود که طبق استراتژی Global Skills به کانادا آمده‌اند.

قبل از این اعلامیه، افراد در جستجوی کار در خاک کانادا حتما باید قبل از ورود به کشور درخواست مجوز کاری می‌داده بودند. اگر از داخل کشور چنین درخواستی می‌دادند، باید برای فعال شدن مجوز کار یک بار از کشور خارج می‌شدند و دوباره بازمی‌گشتند.

اما با توجه به شرایطی که کووید-۱۹ به وجود آورده بسیاری از خارجی‌ها نمی‌توانند از کشور خارج شوند و برخی کارگران خارجی هم مجبور به تغییر وضعیت خود به visitor بودند زیرا مجوز کارشان در حال اتمام بود و امکان تمدید آن را نداشتند.

افرادی که برای این مجوز درخواست می‌دهند باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • حضور قانونی در کانادا به عنوان بازدیدکننده، قبل از ۲۴ آگوست ۲۰۲۰ و با قصد ماندن در کانادا،
  • پیشنهاد شغلی،
  • درخواست کار برای یک مجوز شغلی مشخص که در شمول LMIA باشد، یا یک پیشنهاد شغلی خارج از LMIA که تاریخ آن قبل از ۳۱ مارچ ۲۰۲۱ باشد،
  • و دیگر استانداردهای رایج برای پذیرش.

افرادی که این شرایط را دارند و در ۱۲ ماه گذشته مجوز کار داشته‌اند، می‌توانند پیش از تایید کامل مجوز تازه‌شان برای کارفرمای جدید کار کنند.

IRCC می‌گوید که متقاضیان می‌توانند قبل از تایید مجوز جدیدشان در وبسایت این سازمان درخواست اجازهٔ کار دهند.

منبع: CIC