Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

ترودو 2 میلیارد دلار برای برنامه “بازگشت به مدرسه” به استان ها اعطا میکند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت فدرال 2  میلیارد دلار برای کمک  به مدارس اختصاص میدهد تا بازگشت ایمن بچه‌ها به مدرسه در ماه آینده را تضمین کند. روز چهارشنبه 26 آگوست، نخست وزیر جاستین ترودو اولین مبلغی که به اونتاریو پرداخت میشود را اعلام کرد.

او گفت کمک‌های مالی براساس تعداد دانش آموزان به هر استان و منطقه اختصاص داده میشود. لازم به ذکر است که این پول از محل صندوق “بازگشت ایمن به کلاس” داده میشود.

طبق اعلام دولت فدرال این صندوق به مدارس کمک میکند تا فضاهای جدید برای یادگیری را به بهترین شکل ممکن توسعه دهند، سیستم های تهویه مناسب درنظر بگیرند، تدارکات لازم برای افزایش بهداشت دست‌ها را تهیه کنند و همچنین تجهیزات لازم برای نظافت و محافظ بچه‌ها خریداری کنند.

ترودو گفت: بچه های ما همواره باید اولویت اصلی ما باشند و با این برنامه والدین هم می‌توانند با نگرانی کمتری به سرکار بازگردند.

ترودو گفت نحوه آموزش یک صلاحیت استانی و در حوزه اختیارات آنها است و این برای من بسیار قابل احترام است. استان‌ها و مناطق می‌توانند هر مقدار هزینه‌ای که برای تامین ایمنی مدارس نیاز دارند، صرف کنند. این بودجه انعطاف‌پذیر است و مسئولین استانی مدارس میتوانند هر آنچه نیاز دارند را درخواست کنند.

وی افزود:”من به عنوان کسی که قبلا معلم بود و حالا در جایگاه والدین هستم، میدانم که مهمترین اهمیت مدرسه برای رشد اجتماعی و ذهنی بچه‌هاست نه برای گوشزد کردن قدرت یادگیری آنها.  بازگشت به مدرسه همچنین یک گام مهم برای احیای اقتصاد ما و بازگشت والدین به سرکار بدون نگرانی از وضعیت سلامت فرزندان شان است.”

ترودو اعلام کرد که مبلغ 763,34 میلیون دلار به اونتاریو اختصاص دادیم که در اولین قسط مبلغ 381میلیون دلار دریافت میکند.

وزیر آموزش اونتاریو، Stephen Lecce، در یک بیانیه گفت: ملبغ تخصیص داده شده به اونتاریو در جهت حمایت از اولویت هایی مانند رعایت هرچه بیشتر بهداشت، فاصله فیزیکی، انجام تست سلامت،  و استخدام کارمند برای اطمینان از بازگشایی ایمن مدارس در سپتامبر، صرف خواهد شد.

سرمایه گذاری امروز دولت فدرال مکمل سرمایه گذاری قابل توجهی است که دولت ما پیش از این در حمایت از مدارس سالم و ایمن در اونتاریو انجام داد.

طبق اخبار، اولین بخش تخصیص بودجه برای تمام استان ها در پاییز 2020 انجام خواهد شد در حالی که یک بودجه مازاد نیز در اوایل سال 2021 در دسترس خواهد بود.

نخست وزیر همچنین از یک بودجه اضافی 112 میلیون دلاری رزرو برای First Nations که در جهت حمایت و رعایت پروتکل های بهداشتی برای بازگشت به مدرسه تلاش میکنند خبر داد.

طبق اعلام دولت فدرال بیشترین میزان تخصیص بودجه برای استان‌ها به شرح زیر است:

  • آلبرتا: 262,84 میلیون دلار
  • بریتیش کلمبیا: 242,36 میلیون دلار
  • مانیتوبا:85,41میلیون دلار
  • نیوبرانزویک:39,72میلیون دلار
  • نیوفاندلند و لابرادور:26,18میلیون دلار
  • مناطق شمال غربی:4,85میلیون دلار
  • نوا اسکوشیا:47,88میلیون دلار
  • نوناووت:5,75میلیون دلار
  • انتاریو:763,34 میلیون دلار
  • جزیره پرنس ادوارد:10,39میلیون دلار
  • کبک:432,15میلیون دلار
  • ساسکاچوان:74,90میلیون دلار
  • یوکان:4,16میلیون دلار

Jagmeet Singh رهبر NDP در واکنش به بیانیه نخست وزیر، آن را خیلی دیرهنگام، بدون جزئیات و بدون هیچ کمکی برای مراقبت از بچه ها عنوان کرد.

او گفت: گزارش های اخیر نشان میدهد که میزان مشارکت زنان در نیروی کار نسبت به سی سال اخیر درکمترین حد خودش است. به دلیل بیشتر شدن عدم اطمینان در مورد بچه ها و مدرسه، در بیشتر موارد باز هم این خانم ها هستند که باید به خاطر مراقبت از بچه ها در خانه بمانند.

او در ادامه گفت: ترودو نباید پارلمان را تعطیل کند بلکه باید طی این دوره برای کمک به کانادایی ها تلاش بیشتری کند.

منبع:Daily Hive