Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

آلبرتای باشکوه: دریاچه‌ی Carnarvon Lake گنجینه‌ای پنهان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کرونا کماکان تهدیدی خطرناک در جهان محسوب می‌شود. اما نمی‌توان زندگی را متوقف کرد. این روزها درحالی‌که بیشتر مناطق دیدنی آلبرتا بر روی گردش‌گران بازگشایی شده‌اند، پیشنهاد می‌شود که با برنامه‌ریزی قبلی و رعایت محدودیت‌های محلی و اقدامات بهداشت عمومی، به بازدید از جاذبه‌های مختلف بپردازید و از مناطقی که ممکن است خیلی شلوغ باشند صرف‌نظر کنید.

 

به جرات می‌توان گفت یکی از زیبا‌ترین دریاچه‌های سراسر آلبرتا در انتهایی‌ترین بخش منطقه‌ی Highwood در Kananaskis Country پنهان شده است.

با نشستن روی ارتفاعات بلند این منطقه، درست در بالای Great Divide در حاشیه مرز استان آلبرتا و بریتیش کلمبیا، می‌توان آب‌های فیروزه‌ای و کریستالی و صحنه‌های کارائیبی دریاچه‌ی Carnarvon Lake را دید؛ منظره‌ای چنان بی‌انتها و ناب که تا مدت‌ها نمی‌توانید از آن چشم برداشته و آن‌جا را ترک کنید.

دریاچه‌ی Carnarvon Lake درست مانند نوری درخشان در انتهای یک تونل تاریک است؛ بعد از یک پیاده‌روی تا حدودی دشوار، شاید حتی کمی دوچرخه‌سواری و شاید هم سنگ‌نوردی‌ای کوتاه، بالاخره در انتهای مسیر با منظره‌ی سورپرایز شگفت‌انگیز و خیره‌کننده‌ی دریاچه‌ی Carnarvon Lake روبرو می‌شوید.

 

برای امنیت خود، لطفا قبل از شروع ماجراجویی بعدی، از آمادگی کامل خود اطمینان حاصل کنید. اطلاعات مربوط به نحوه تدارک سفر و ایمن ماندن در هنگام پیاده‌روی در این لینک و این لینک قابل دسترس است. همچنین راهنمای کلی بازدیدکنندگان پارک‌های کانادا در اینجا موجود است. همیشه به یاد داشته باشید که هیچ ردپایی از خود به‌جا نگذارید، وسایلی که آماده کرده‌اید را همراه خود داشته باشید، در مسیرهای مشخص شده راه بروید و از غذا دادن به حیوانات وحشی خودداری کنید. علاوه بر این لطفا توجه داشته باشید که عکس سلفی گرفتن در شرایط خطرناک می‌تواند غیرمسئولانه و حتی مرگ‌آور باشد!

 

https://www.instagram.com/p/Blf86w7n0vV/?utm_source=ig_embed

دریاچه‌ی Carnarvon Lake کجاست؟

دریاچه‌ی Carnarvon Lake در پایان مسیر‌ی با طول 20.4 کیلومتر است که از آبشاری زیبا نیز می‌گذرد. بهترین زمان برای بازدید از این مکان بین ماه‌های آپریل و اکتبر است. ارتفاع زیاد دریاچه‌ی Carnarvon Lake از سطح زمین که تقریبا ۸۵۷ متر است به این معنی است که در زمستان‌ها گاهی پوشیده از برف می‌شود؛ حتی در ماه جولای.

https://www.instagram.com/p/_FxSTtEmOz/?utm_source=ig_embed

چطور به دریاچه‌ی Carnarvon Lake برویم؟

دریاچه‌ی Carnarvon Lake در فاصله‌ی یک ساعته از جنوب غربی کلگری قرار دارد و حدود ۴ ساعت هم از ادمونتون دور است. مسیر رسیدن به دریاچه‌ی Carnarvon Lake از منطقه‌ی Cat Creek در امتداد ساحل رودخانه‌ی Highwood River آغاز می‌شود.

دقیقا از پارکینگ منطقه‌ی پیک‌نیکی Cat Catek تا این دریاچه ۸ کیلومتر فاصله وجود دارد که عمدتا سربالایی است. هنگامی که به قسمت اصلی دریاچه رسیدید می‌توانید خود را به یک ناهار خوشمزه مهمان کنید و در مرز استان بریتیش کلمبیا تفریح و استراحت به یاد ماندنی‌ای داشته باشید.

https://www.instagram.com/p/BYJwPRaB45v/?utm_source=ig_embed

در دریاچه‌ی Carnarvon Lake چه چیزی منتظر ماست؟

دریاچه کارنوارون بدون شک زیباترین دریاچه از سه دریاچه‌ی این منطقه است؛ دریاچه‌ی Lake of the Horns و دریاچه‌ی Loomis Lake دو دریاچه‌ی دیگر هستند.

اگر اهل ورزش و دوچرخه‌سواری هستید، توصیه می‌کنیم دوچرخه‌ی کوهستانی خود را آماده کنید و همراه خود ببرید زیرا مسیر برگشت از دریاچه کاملا سرازیری و راحت است. علاوه بر این به راحتی می‌توانید در این مسیر پیاده‌روی هم بکنید.

https://www.instagram.com/p/BXl-w6aluqA/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/BmzaseUAoZL/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/6daYH4Rzph/?utm_source=ig_embed

 

 

 

 

https://www.instagram.com/p/BkxF7yaFb2q/?utm_source=ig_embed

دیدنی‌های آلبرتای باشکوه را می‌توانید در مطالب پیکوبینو دنبال کنید:

آلبرتای باشکوه: صعودی آسان در Tunnel Mountain

آلبرتای باشکوه: تماشای صورت‌های فلکی در پارک جَسپِر

آلبرتای باشکوه: آب‌های تماشایی Cameron Falls

آلبرتای باشکوه: تابستان در پارک سنگ‌نوشته Writing-on-Stone

آلبرتای باشکوه: عاشق آبشار‌های Lundbreck Falls می‌شوید

آلبرتای باشکوه: دریاچه‌ی Peyto Lake یک سورپرایز فیروزه‌ای

 

منبع: Dailyhive