Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

کانادا آماده‌ی تحویل ۸۸ میلیون واکسن کروناویروس است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر جاستین ترودو اعلام کرد که کانادایی‌ها به حداقل ۸۸ میلیون دوز واکسن کووید ۱۹ دسترسی پیدا خواهند کرد. این واکسن‌ها بعد از انجام تست‌های ویژه برای استفاده انسانی توزیع خواهند شد.

اقای نخست وزیر اعلام کرد که پس از امضای توافق‌نامه‌هایی با شرکت‌های Novavax و Johnson & Johnson که امروز امضا شدند، و همچنین با شرکت‌های Pfizer و Moderna توافقات برای دسترسی به حداقل ۸۸ میلیون دوز واکسن کرونا انجام شده است. این قرار‌داد با احتمال افزایش به “ده‌ها‌میلیون واکسن اضافه‌تر” هنگامی اجرا خواهد شد که این واکسن‌ها برای استفاده‌ی انسانی ایمن شده باشند.

ترودو در این بیانیه گفت: “جدیدترین آزمایش‌های این واکسن‌ها نتایج امیدوار‌کننده‌ای را نشان می‌دهد، در صورت موفقیت کامل این تست‌ها، کانادایی‌ها به دوزها‌ی زیادی از این واکسن دسترسی پیدا می‌کنند.”

“در هفته‌ها و ماه‌های آینده‌، دولت ما به اقدامات لازم برای اطمینان از گسترش همگانی و هرچه زودتر واکسن کووید ۱۹ در سراسر کانادا خواهد پرداخت.”

طبق گفته دولت فدرال‌، با امضای این توافق‌نامه‌های افزوده شده، کانادا اکنون دسترسی به چهار کاندیدای اصلی واکسن کرونا را تضمین کرده است.

همچنین، دولت برای اطمینان از تامین صحیح واکسن‌های احتمالی در کانادا، به مذاکره و امضای توافق‌نامه‌های دیگری نیز با “تعدادی از شرکت‌های دارویی پیشرو” ادامه خواهد داد.

اقای نخست وزیر اضافه کرد که به محض اثبات موثر بودن واکسن “ما باید بتوانیم آن را در کشورمان تولید و توزیع کنیم.”

بنابراین دولت در حال سرمایه گذاری ۱۲۶ میلیون دلاری برای ایجاد تاسیسات جدید در زمینه‌ی ساختارهای زیستی در مرکز تحقیقات درمانی بهداشت انسانی Human Health Therapeutics Research Centre در مونترال است.

دپارتمان جدید این امکان را به شورای تحقیقات ملی کانادا (NRC) می‌دهد تا از طریق مشارکت عمومی و خصوصی، تولید واکسن را تا سال ۲۰۲۱ تا دو میلیون دوز در ماه افزایش دهد.

اوایل روز دوشنبه مشخص شد که دولت کانادا توافق‌نامه‌ی جدیدی را با شرکت بیوتکنولوژی Novavax برای تأمین ۷۶ میلیون دوز واکسن احتمالی امضا کرده است.

طبق گفته‌ی این شرکت، بر طبق این قرارداد، به محض این‌که واکسن NVX-CoV2373 ساخت شرکت Novavax بتواند تاییدیه‌ی بهداشت کانادا را از سازمان Health Canada دریافت کند‌، به طور گسترده در بازار کانادا توزیع خواهد شد. واکسن NVX-CoV2373 در حال حاضر در مرحله‌ی فاز ۲ از سری مراحل آزمایش‌های بالینی قرار دارد و می‌تواند از سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ در دسترس قرار گیرد.

مرحله‌ی فاز ۲ آزمایش‌های بالینی، سلامت و ایمنی‌زایی واکسن جدید را ارزیابی می کند. چندین آزمایش ابتدایی در ماه آگوست در ایالات متحده و استرالیا بر روی واکسن آغاز شد و از آن‌ مرحله به مرحله‌ی “ارزیابی مقدماتی کارایی واکسن‌ها” ارتقا یافت.

 

آخرین اخبار مربوط به واکسن کرونا در کانادا را می‌توانید از لینک‌های زیر در پیکوبینو دنبال کنید:

اکثر کانادایی ها نگران عوارض جانبی واکسن کووید ۱۹ هستند

توافق دولت کانادا با دو شرکت بین‌المللی برای تامین واکسن کرونا

چه کسانی در کانادا در اولویت دریافت واکسن کووید۱۹ هستند؟

 

منبع: Dailyhive