Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

هواپیمایی WestJet قیمت پروازهای داخلی را افزایش می‌دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

این شرکت هواپیمایی در روز سه شنبه 1 سپتامبر اعلام کرد، افزایشی بر هزینه‌ی بلیط‌های پروازهای داخلی اعمال خواهد شد، که این افزایش بها به دلیل افزایش هزینه‌های NAV CANADA به میزان تقریبی %30 بوده که از ابتدای سپتامبر آغاز می‌شود.

CANADA اپراتور کنترل ترافیک هوایی کشور بوده که مسئولیت سیستم کنترل هوایی کشوری کانادا را برعهده دارد.  افزایش بهای اعمال شده توسط WestJet بین 4 تا 7 دلار برای هر فرد، بسته به نوع پرواز خواهد بود، در حالی که افزایش بهای ناشی از NAV CANADA بین 6 تا 9 دلار به ازای هر فرد است. این شرکت هواپیمایی در حال ارائه‌ی درخواست تجدید نظری برای جلوگیری از افزایش بها بوده و در صورت موفقیت‌آمیز بودن این درخواست، از افزایش بهای بلیط‌ها چشم‌پوشی خواهد شد.

Ed Sims ، رئیس و مدیرعامل WestJet در بیانیه ای گفت: “ما شدیدا نگران هستیم كه این افزایش بهای اعمال شده توسط NAV CANADA منجر به كاهش شدید تعداد مسافران شود. ما شرایط NAV CANADA را درک می‌کنیم، آنها نیز مانند ما در اثر عدم حمایت توسط بخش‌های فدرال مربوطه، توانایی لازم برای پشت سر گذاشتن این دوران را ندارند. امّا قرار دادن این بار اضافی بر دوش مسافرانی که خود به شدت توسط این پاندمی ضربه دیده‌اند، سبب تضعیف هر چه بیشتر شرایط اقتصادی کانادا خواهد شد.”

از همین امروز نرخ‌های اعلام شده توسط NAV CANADA به میزان %29.5 افزایش خواهند یافت. به همین دلیل نیز WestJet بهای تمام بلیط‌های خود را از 5 سپتامبر افزایش خواهد داد تا بخشی از هزینه‌های اضافی اعمال شده بر این شرکت هواپیمایی را پوشش دهد. Sims افزود:

” تمام کشورهای دنیا تلاش کرده‌اند با اقدامات خود هزینه‌های صنعت هوایی را کاهش داده یا افزایش بهای بلیط‌ها را به تعویق بیاندازند، امّا با این افزایش بهای دو رقمی که کنترل آن فراتر از توان ماست وضعیت صنعت‌هوایی کشور ما بدتر خواهد شد. برخی از فرودگاه‌ها اعلام کردند که قصد دارند هزینه‌های بهسازی فرودگاه (AIF ) را تا %52 افزایش دهند، که این افزایش نیز در وضعیت کنونی مزید بر علت خواهد شد.”

سفرهای هوایی در کانادا سبب ایجاد 633 هزار شغل به شکل مستقیم و غیرمستقیم شده و 64 میلیارد دلار به تولید ناخالص داخلی کانادا (GDP) می‌افزاید.

منبع: Daily Hive