Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

ازسرگیری پروازهای کانادا به پکن در این هفته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با کاهش محدودیت‌های ناشی از کروناویروس، پروازهای مستقیم از کانادا به چین در این هفته از سرگرفته می‎شوند. از 3 سپتامبر، کانادا نیز در لیست کشورهایی قرار گرفت که پروازهای مستقیم به پکن را از سر می‌گیرند. ازجمله کشورهای دیگر می‌توان به یونان، کلمبیا، دانمارک، تایلند و اتریش اشاره کرد.

بر اساس اعلام شورای ایالتی جمهوری خلق چین، افراد برای صدور اجازه‌ی پرواز باید نتیجه‌ی منفی تست کرونای خود را به همراه داشته باشند. به گفته‌ی Xu Hejian، سخنگوی شهرداری پکن، این پروازها 500 بار در روز و به صورت آزمایشی انجام خواهند شد که این تعداد در آینده به دو برابر افزایش خواهد یافت. همچنین کشورهایی که ریسک انتقال عفونت کرونا ویروس در آنها حداقل است در اولویت قرار می‌گیرند.

شایان ذکر است که بر اساس اعلام دولت کانادا، هنوز هم به مردمی که قصد مسافرت دارند توصیه می‌شود بر اساس توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت عمل نموده و تا اطلاع ثانوی از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند.

دولت کانادا همچنین اعلام کرد:” در حالی که برخی کشورها به صورت نسبی اقدام به بازکردن مرزهای خود کرده‌اند، ما همچنان توصیه می‌کنیم که از سفرهای غیرضروری پرهیز کنید. این احتمال وجود دارد که کشورهایی که مرزهای خود را به روی توریست‌ها باز کردند، به زودی شاهد افزایش موارد ابتلا به COVID-19 بوده و محدودیت‌های رفت و آمدی خود را بازگردانند.”

“در این صورت امکان مسافرت‌های بین‌المللی نیز به شدت پایین خواهد آمد و مسافران در بازگشت به کانادا با مشکل مواجه خواهند شد. کانادا هیچ برنامه‌ای برای اختصاص پروازهای اضافه ندارد و در صورتی که با وجود تمام این توصیه‌ها تمایل به سفر دارید، باید بدانید که احتمال دارد بیش از آنچه برنامه ریزی کردید در آن سوی مرزها بمانید.”

کسانی که برنامه‌ی سفر به پکن دارند، در فرودگاه بین‌الملی پکن و پس از ترخیص و بازرسی، مورد آزمایش COVID-19 قرار می‌گیرند. دولت کانادا در ادامه‌ توصیه می‌کند:

” تصمیم برای مسافرت بر عهده‌ی خود شماست و مسئولیت حفظ سلامت‌ شما در آن سوی مرزها نیز بر عهده‌ی خودتان است. ما برای امنیت و سلامت هموطنان خود در خارج از مرزها اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم و اطلاعات به موقع و ارزشمندی را در اطلاعیه‌های مربوط به سفر در اختیارتان قرار خواهیم داد تا با توجه به مقصد خود، تصمیم‌های آگاهانه اتخاذ کنید.”

منبع: Daily Hive