Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

حمایت گسترده‌ی کانادایی‌ها از استراتژی استفاده از ماسک 

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس تازه‌ترین گزارش‌ استراتژی استفاده‌ی اجباری از ماسک در محیط‌های بسته به شدت از سوی کانادایی‌ها مورد استقبال واقع شده است. بر اساس مطالعه‌ی انجام شده توسط تیم تحقیقاتی Research Co کانادایی‌ها نسبت به دو ماه پیش نگاه‌ تاریک‌تری به پاندمی  COVID-19 دارند و تقریبا نیمی از شرکت‌کنندگان در این مطالعه (%46) معتقد بودند که هنوز بدترین حالت بیماری در راه است. 

این باور به ویژه در بریتیش کلمبیا غالب است که %61 از شرکت‌کنندگان معتقد به وخیم‌تر شدن وضعیت بودند و پس از آن سسکتون (%50)، منیتوبا (%50) و آلبرتا (%45) در رده‌های بعدی قرار داشتند. از هر 10 کانادایی 9 نفر موافق بسته شدن مرزهای مشترک کانادا و آمریکا و نیز قانون قرنطینه‌ی دو هفته‌ای مسافران هستند. و وقتی پای استفاده از ماسک به میان می‌آید، هم استفاده و هم حمایت عمومی بیشتر نیز می‌شود. 

بر اساس این مطالعه %85 از شرکت‌کنندگان موافق پوشیدن ماسک توسط مشتری‌ها و مراجعه‌کنندگان به محیط‌های بسته بودند. تیم تحقیقاتی Research CO عنوان می‌کند که وقتی از آمریکایی‌ها همین سوال پرسیده شد، %90 از شرکت‌کنندگان موافق استفاده از ماسک بودند. 

بر اساس این گزارش افزایش شدیدی در تعداد کانادایی‌هایی که در بیرون از خانه ماسک می‌پوشند مشاهده شده است. به عنوان مثال در این ماه %70 درصد از کانادایی‌ها در محیط بیرون ماسک پوشیدند در حالی که استفاده از ماسک در ماه ژوئن %48 و در ماه می %14 بود. 

با این وجود به نظر نمی رسد این افزایش استفاده از ماسک در بین استان های کانادا به شکلی متوازن توزیع شده باشد. این نظرسنجی نشان داد در انتاریو %81 ، کبک %73 و آلبرتا %71 از افراد در خارج از منزل از ماسک استفاده می کنند. ساکنان استان‌های بریتیش کلمبیا (%56) سسکتون (%53) و منیتوبا (%53) بسیار کمتر از دیگران از ماسک استفاده می‌کردند. البته شهرهایی که افزایش قابل ملاحظه ای در استفاده از ماسک نشان دادند ، طی چند ماه گذشته شاهد اعمال سیاست های اجباری استفاده از ماسک توسط دولت‌های شهری مربوطه بوده اند.

در ماه آگوست استفاده از ماسک در اماکن عمومیِ کلگری و ادمونتون اجباری شد، در حالی که تورنتو و مونترال در ژوئیه شاهد اعمال این سیاست بودند و با وجود این که فروشگاه‌های بزرگ و سیستم حمل و نقل عمومی در بریتیش کلمبیا نیز، سیاست های خاص خود را در این زمینه اعمال کرده‌اند، با این حال هنوز هم باید منتظر اعمال سیاست‌های گسترده‌تر شهری در این زمینه بود. 

شایان ذکر است که زنان نسبت به مردان و جوانان نسبت به افراد مسن، بیشتر از ماسک استفاده می‌کردند. Mario Canseco مدیر تیم تحقیقاتی Research Co در این گزارش گفت:” زنان با احتمال بالاتری در هر بار بیرون رفتن از منزل از ماسک استفاده می‌کنند،   همچنین کانادایی‌هایی که در رنج سنی 18 تا 34 سال قرار می‌گیرند نسبت به گروه‌های سنی 35 تا 54 و نیز 55 به بالا احتمال بیشتری برای استفاده از ماسک دارند. 

منبع: Daily Hive