Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

کووید-۱۹ سر از مدارس آلبرتا در آورد، نیازی به نگرانی هست؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

چند مورد کووید-۱۹ در بین دانش‌آموزان آلبرتا مشاهده شده ، اما آیا نیازی به توقف برنامه بازگشایی مدارس هست؟

دکتر دینا هینشاو، پزشک ارشد آلبرتا می‌گوید که کشف چند بیمار کرونایی در روند بازگشایی مدارس، جای تعجب ندارد، به خصوص وقتی بدانیم که آمارهای آلبرتا در این روزها رو به افزایش بوده‌اند.

هینشاو می‌گوید: «نباید عجولانه به ارزیابی الگوی بازگشایی مدارس پرداخت. ما از نزدیک مراقبیم و اگر آمار انتقال کروناویروس افزایش یابد، باید به سراغ استفاده از مدل‌های دیگر در مناطقِ قرمز برویم.»

«اما ابتدا باید مطمئن شویم که فرصت کافی به دانش‌آموزان داده‌ایم تا بازگشت موفقی به مدرسه داشته باشند و همه چیز را در اختیارشان قرار دهیم و سپس بپذیریم که هر مدل دیگری از بازگشایی، ریسک‌های خودش را دارد.»

آلبرتا در تعطیلات بلند روز کارگر ۵ مورد فوت و ۶۱۹ بیمار جدید را گزارش کرده است. از جمعه تا دوشنبه، آمار مبتلایان جدید به این شرح بوده است:

  • جمعه: ۱۵۴ نفر
  • شنبه: ۱۷۱ نفر
  • یکشنبه: ۱۳۷ نفر
  • دوشنبه: ۱۵۷ نفر

هینشاو می‌گوید با افزایش آرام آمارها، احتمال کشف بیماران جدید مرتبط با مراکز آموزشی وجود دارد:

«از ۱ سپتامبر، مرکز بهداشت آلبرتا ۱۱ مبتلای جدید را شناسایی کرده که در ۱۱ مدرسه مختلف حاضر بوده‌اند. این یعنی ۲,۳۸۹ مدرسه هیچ مبتلایی نداشته‌اند. این ۱۱ بیمار هم در مدرسه مبتلا نشده بودند.»

«ما انتظار انتقال اندکی در مدارس داریم. و من در هفته‌های قبلی گفته بودم که نمی‌توان ریسک انتقال کووید-۱۹ در مدارس را صفر دانست.»

آموزش حضوری در آلبرتا کاملا انتخابی است و هر خانواده‌ای باید تصمیم خودش را بگیرد. هینشاو می‌گوید:

«واقعیت این است که ما باید زندگی با کووید-۱۹ را یاد بگیریم و در این بین باید تعادلی بین خطرات حضور در مدرسه و خطرات حضور در منزل برقرار کنیم. ایزوله شدن بچه‌ها در خانه، در بلندمدت ریسک‌هایی برای سلامت روان آنها دارد.»

دولت آلبرتا از نیمه ژوئن مراکز نگهداری از کودکان را بازگشایی کرده که در هر یک ۳۰ نفر حضور دارند و با اینکه برخی از آنها شاهد شیوع کووید-۱۹ بوده‌اند اما تعداد مبتلایان محدود مانده است.

دکتر هینشاو می‌گوید مسئولین مدارس و والدینِ بچه‌ها باید آماده واکنش سریع به هر موقعیتی باشند و این کلید محدودسازی شیوع در گروه‌های کوچک است.

منبع: CBC News