Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

موسسه خیریه WE به طور رسمی فعالیت خود را در کانادا متوقف می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز چهارشنبه 9 سپتامبر، این مؤسسه اعلام کرد که برای تأسیس یک صندوق وقف جهت حفظ برنامه‌های خیریه بشردوستانه بین المللی و دیجیتالی کردن منابع آموزشی کانادایی برای دسترسی طولانی مدت، دارایی های خود را به فروش برساند.

Canadaland  رسما ماجرا را افشا کرد و افزود: مدیریت این خیریه میگوید این کار برای پرداخت میلیون‌ها دلار بدهی بانکی و ادامه توسعه‌ی سرمایه گذاری بین المللی است.

Craig Kielburger بنیانگذار خیریه  WE در بیانیه ای گفت: مهمترین اصل سرمایه گذاری ما این بود که هر تصمیمی میگیریم منطبق بر همان چیزی باشد که برای کودکان، بهترین است.”

“ما از طریق اقدامات قاطع برای حفظ  پس انداز، فروش دارایی‌های خود و تأسیس یک صندوق وقف، امیدواریم که بتوانیم پروژه‌های جهانی خود، از جمله  بیمارستان، کالج و مرکز آموزش کشاورزی که نیازهای اساسی بچه ها و خانواده ها را برآورده میکند، برای طولانی مدت حفظ و پشتیبانی کنیم.”

این خبر به دنبال لغو برنامه داوطلبانه خیریه با دولت ترودو منتشر شد، برنامه‌ای که به موجب آن، این خیریه متعهد به اجرای یک قرارداد به ارزش 900 میلیون دلار کانادا برای کمک هزینه دانشجویی بود.

طبق برنامه، اعطای این کمک هزینه قرار بود با مدیریت خیریه WE انجام شود چرا که متقاضیان را با توجه به فرصت های موجود می‌سنجید، آموزش های لازم را انجام میداد و با انتخاب افراد مناسب با فرصت های موجود کمک هزینه تخصیص میداد.

این خیریه پس از این که معلوم شد اعضای خانواده نخست وزیر برای همکاری با آنها(خیریه WE) هزینه قابل توجهی دریافت میکنند، با واکنش شدیدی مواجه شد.

به گفته خیریه، پاندمی covid19 از نظر مالی به آنها آسیب رساند و عواقب ناشی از کمک هزینه دانشجویی، خیریه را در میانه یک نبرد سیاسی قرار داد، در نتیجه آینده مالی خیریه روشن است که به چه صورت خواهد بود.

موسسه خیریه WE همچنین گفت فشار مالی قابل توجهی را تجربه کردند و از دست دادن اسپانسرها شرایطی ایجاد کرد که برنامه های آنها را به خطر انداخت. همچنین با توجه به “مدت نامشخصی که مسائل سیاسی ادامه خواهند داشت” می‌توان کمبود منابع درآمدی موسسه را در آینده پیش بینی کرد. و از طرفی هزینه های عملیاتی جاری، پس اندازی که برای تاسیس صندوق وقف موردنیاز است را مصرف خواهد کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: “خیریه WE در کانادا دیگر کارمندی برای حمایت از مربیان که محرک نسل بعدی و تامین کننده رهبران آینده این خیریه باشند، ندارد. برنامه هایی نظیر مربیان تسهیلات جوانان، منابع آموزشی جدید، تورهای سخنرانی آموزشی و رویداد جشن خدمت‌‌رسانی که “روز WE” نامیده میشود، دیگر وجود ندارند.”

“در عوض صندوق وقف، اطمینان حاصل خواهد کرد که منابع موجود در مدارس WE با برنامه تحصیلی متمرکز بر فعالیت های خدماتی و منابع بهداشت روان جوانان به صورت دیجیتال و رایگان برای معلمان در دسترس خواهند.”

گفته میشود صندوق وقف از پروژه های WE Villages در امریکای لاتین، آسیا و آفریقا که هم اکنون در حال انجام است ولی تکمیل نشده، حمایت میکند. همچنین پروژه های زیرساختی بزرگ که نیاز به حمایت مداوم دارند مانند، بیمارستان Baraka و کالج WE  در   شهرستان ناروک در کنیا و مرکز آموزش کشاورزی در اکوادور را  پشتیبانی خواهد کرد.

این خیریه اعلام کرد: از این پس هیچ مدرسه جدیدی، پروژه‌ی مربوط به  کشاورزی یا منابع آبی و توسعه یا پیشرفتی در 9 کشوری که خیریه WE فعالیت داشت، وجود نخواهد داشت.

منبع: Daily Hive