Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

ثبت دهمین روز متوالی بیش از 500 مورد ابتلا به ویروس کرونا در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس گزارش دولت کانادا 518 مورد جدید ابتلا به کرونا در روز یکشنبه ثبت شد و به این ترتیب به دهمین روز متوالیِ ثبت بیش از 500 مورد ابتلا در سراسر کشور رسیدیم.

با در نظر گرفتن این موارد جدید، مجموع موارد ابتلا به COVID-19 در کشور به 136,556  مورد ‎رسید. دو مرگ دیگر نیز به علت ابتلا به کرونا در روز یکشنبه اعلام شد، امّا پس از حذف یک مورد از این دو مورد به علت تشخیص علتی غیر از کرونا، مجموع موارد مرگ و میر در کانادا با یک مورد افزایش به 9,171 نفر رسید.

تا روز یکشنبه، در مجموع 120,431 فرد از این بیماری بهبود یافتند، در حالی که بیش از 7.24 میلیون تست در کشور انجام شده است. اطلاعات گزارش شده در روز یکشنبه به روزترین آمار کانادا را منعکس نمی کند، زیرا همه مناطق کانادا از جمله استان‌های بریتیش کلمبیا، آلبرتا و P.E.I. آخر هفته‌ها آپدیت جدیدی منتشر نمی‌کنند.

امّا حتّی با وجود این محدویتِ اطلاعات، می‌توان ادعا کرد که موارد جدید ابتلا به این ویروس در کشور طی چند هفته‌ی گذشته روندی صعودی را طی کرده. با اعلام 703 مورد ابتلای جدید در روز جمعه، بالاترین رقم افزایش روزانه در موارد ابتلا به ویروس از ابتدای ژوئن ثبت شد.

پس از اعلام آمارِ روزانه 633 مورد ابتلای جدید به صورت میانگین در سطح ملی، دکتر Theresa Tam مدیر بخش بهداشت عمومی کانادا در بیانیه‌ای در روز یکشنبه گفت:” ابتلا به این بیماری روند افزایشی ملایم و ثابتی را در سطح کشور نشان می‌دهد.” لازم به ذکر است که آمار این هفته نسبت به هفته‌ی گذشته %20 افزایش یافته است.

Theresa Tam پس از اشاره به چندین اقدام مانند رعایت فاصله اجتماعی و پوشیدن ماسك برای محافظت در برابر ابتلا به این ویروس گفت: “كانادایی ها خود را با اقدامات پیشگیرانه به منظور جلوگیری از ابتلا به COVID-19 وفق داده‌اند امّا اکنون چالش پیش روی ما خستگی مردم از رعایت اقدامات پیشگیرانه است که می تواند آنها را از این احتیاط‌ها بیزار سازد. به علاوه با از سرگیری فعالیت حضوری کارمندان در اکثر سازمان‌ها و انجام فعالیت‌های کاری در محیط‌های بسته باید بر رعایت احتیاط‌ها تاکید بیشتری داشت.”

انتظار می‌رود از روز دوشنبه برنامه‌های حفاظت از کشور در برابر این پاندمی در جلسات دو روزه‌ی کابینه‌ی فدرال نسبت به سایر امور در اولویت باشد.

هفته‌ی گذشته نخست وزیر کانادا جاستین ترودو اعلام کرد كه كانادایی ها باید یاد بگیرند كه چطور تا ماه‌ها زندگی خود را با COVID-19 ادامه دهند، چرا که متخصصان عقیده دارند با شروع پاییز و زمستان موج دوم بیماری هم از راه خواهد رسید.

کبک با 279 مورد ابتلای جدید بیشترین آمار COVID-19  را در روز یکشنبه ثبت کرد و مجموع موارد ابتلای استان را به 64,986 مورد رساند. یک مورد مرگ در اثر COVID-19 هم در این استان گزارش شد که پس از بررسی‌های بیشتر مقامات آن را غیرمرتبط با COVID-19 اعلام کرده و از آمار مربوطه کنار گذاشتند.

انتاریو هم تعداد 204 مورد جدید را در روز یکشنبه ثبت و مجموع موارد ابتلا را به 44,504 مورد رساند. به علاوه در همین روز یک مورد مرگ هم برای این استان ثبت شد و آمار مرگ و میر ناشی از COVID-19 را به 2,815 رساند.

آمار سسکچوان نیز با اعلام 17 مورد ابتلای جدید به 1,726 مورد رسید و بدون ثبت هیچ گونه مرگی، شمار مرگ و میر آن در عدد 24 ثابت ماند و تعداد کل بهبود یافتگان استان به عدد 1,603 مورد رسید.

منیتوبا در روز یکشنبه 18 مورد جدید را گزارش کرد و آمار خود را به 1,428 مورد رساند. البته تعدادی از موارد در این استان مشکوک به کرونا بوده و احتمالا به این آمار افزوده خواهند شد. آمار مرگ و میر هم روی مجموع 16 مورد ثابت ماند و تعداد بهبودیافتگان در این استان نیز به 1,173 مورد رسید.

نیوبرانزویک، نیوفاندلند، لابرادور و نوا اسکوشیا در آمار اعلام شده در روز یکشنبه هیچ مورد جدیدی را گزارش نداند.

بر اساس آمار منتشره  از دانشگاه Johns Hopkins تا کنون در سطح جهان 28.8 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شده و بیش از 921,000 نفر از پای درآمده‌اند و ایالات متحده، برزیل و هند، هم از نظر آمار ابتلا و هم از نظر آمار مرگ و میر نسبت به سایر کشورها پیشرو هستند.

منبع: Globalnews