Tuesday, April 16, 2024
0.4 C
Calgary

مهاجرت به کدام استان کانادا آسان‌تر است؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دو برنامه Express Entry و Canada’s Provincial Nominee نقش بسیار پررنگی در رسیدن به اهداف Immigration Levels Plan تا سال 2022 ایفا می‌کنند. هم‌اکنون حدود نیمی از مهاجران از طریق این برنامه‌های به کشور می‌آیند. بعلاوه با وجود محدودیت‌‌های مرتبط با کرونا اکثر برنامه‌های PNP همچنان از متقاضیان برای مهاجرت دعوت می‌کنند. در نتیجه اگر تصمیم جدی برای مهاجرت به کانادا دارید بهترین کار یافتن stream و برنامه مهاجرتی مناسب است.

بطور کلی اگر معیارهای Provincial Nominee Program (PNP) مربوطه را دارا باشید کار سختی پیش رو ندارید، اما شرایط کسانی که هیچگاه در کانادا سکونت نداشته‌اند فرق می‌کند.

یافتن PNP مناسب مانند پیدا کردن کلید برای قفل است. شما باید توانایی‌های خود را سنجیده و شرایط شغلی کانادا را به دقت رصد کنید. بیشتر نواحی کشور بجز Nunavut و کبک دارای PNP-specific streams اختصاصی خودشان هستند. این مسیرهای مهاجرتی متناسب با نیازهای هر استان طراحی شده‌اند و به گروه‌هایی چون افراد ماهر، غیرماهر، کارآفرینان یا دانشجویان بین‌المللی تعلق دارند.

بجز برنامه دولت فدرال و کبک حدود 80 stream خاص در استان‌ها و نواحی گوناگون فعالیت می‌کنند. نکته مهم دیگر آن است که دریافت دعوتنامه استانی از یک PNP stream معادل 600 امتیاز CRS خواهد بود که تقریبا اقامت دائم شما در کانادا را تضمین می‌کند.

  • اگر پیشنهاد شغلی ندارید

Human Capital Priorities stream که جزو برنامه Ontario Immigrant Nominee (OINP) محسوب می‌شود گزینه‌ عالی برای کسانیست که پیشنهاد شغلی ندارند. این stream سه دسته‌بندی مرتبط با Express Entry داشته و در سال 2020 به طور فعال برای داوطلبان مهاجرت دعوتنامه ارسال کرده است. شما تنها به پروفایل فعال Express Entry و تجربه کاری مرتبط نیاز دارید تا از این طریق دعوتنامه دریافت کنید.

برنامه Saskatchewan Immigrant Nominee (SINP) راه دیگریست که شهروندان سایر کشورها می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. International Skilled Worker Category ساسکچوان دو stream فعال دارد که نیازی به پیشنهاد کاری ندارند. Saskatchewan Express Entry-linked stream به یک پروفایل فعال در سیستم Express Entry نیاز دارد، اما Saskatchewan Occupation In-Demand stream احتیاجی به آن نیز نخواهد داشت. از طریق این stream جذب نیروی کار ماهر برای رفع نیازهای شغلی استان انجام می‌شود. برای ثبت درخواست باید حداقل یکسال تجربه کار در یکی از مشاغل لیست In-Demand Occupations داشته باشید.

دیگر برنامه Nova Scotia Nominee (NSNP) نام دارد که از گسترده‌ترین پلن‌های مهاجرتی استان‌ها محسوب می‌شود. NSNP با استفاده از چهار stream کاندیداهای دارای تجربه کاری در حوزه‌های خاص را از طریق Express Entry pool شناسایی می‌کند. Labour Market Priorities for Physicians stream نیاز به پیشنهاد کاری دارد (مخصوصا اگر بخواهید بعنوان پزشک در Nova Scotia Health Authority استخدام شوید)، اما stream Nova Scotia Demand، Nova Scotia Experience stream و Nova Scotia Labour Market Priorities stream (بجز پزشکان) به پیشنهاد شغلی نیاز ندارند.

  • اگر فرانسوی‌زبان هستید

شما می‌توانید خارج از استان کبک نیز PNP مناسب پیدا کنید که بدنبال مهاجران فرانسوی‌زبان یا دوزبان باشند. برنامه French-Speaking Skilled Worker OINP’s که مرتبط با Express Entry است به آنتاریو اجازه داده تا افراد ماهر فرانسوی‌زبان یا مسلط به زبان انگلیسی را از میان درخواست‌ها بیابد. این جریان در فعالیت شش ماه اخیرش نزدیک به 700 اعلان علاقه‌مندی برای متقاضیان ارسال کرده است.

  • اگر در حوزه تکنولوژی شاغل هستید

بهترین  PNP stream را در استان‌های آنتاریو و بریتیش‌کلمبیا خواهید یافت.

آنتاریو با برگزاری قرعه‌کشی‌های دوره‌ای افراد موردنظر را از طریق Human Capital Priority Stream شناسایی می‌کند. در این قرعه‌کشی‌ها کسانی که تجربه شغلی در یکی از شش حوزه تکنولوژی ازجمله مهندسی کامپیوتر و طراحی وب داشته باشند دعوت می‌شوند. نیازی به پیشنهاد شغلی نیست.

بخش Tech Pilot بریتیش‌کلمبیا نیز شرایط کاندیداهایی که درخواست مهاجرت به استان داده‌اند را به شکلی مشابه بررسی کرده و تحت BC Skills Immigration stream فعالیت می‌کند. داشتن پیشنهاد کاری از یکی از 29 شغل حوزه تکنولوژی تعیین‌ شده شرط لازم برای ورود شماست.

  • اگر سابقه سکونت در استان یا نواحی مختلف کانادا را دارید

بسیاری از PNPها امتیاز خاصی برای این گروه قائل هستند. برنامه‌های Skilled Worker in Manitoba و Skilled Worker Overseas که تحت Manitoba Provincial Nominee Program فعالیت می‌کنند مختص مهاجرانیست که سابقه کار یا تحصیل در مانیتوبا داشته باشند. علاوه بر این مانیتوبا سه stream فرعی و مجزا تحت International Education stream دارد که فارغ‌التحصیلان  موسسات عالی استان می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

منبع: CIC News