Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

مدیر مرکز کنترل بیمارهای آمریکا میگوید ماسکها بهتر از واکسن میتوانند در مقابل کروناویروس محافظت کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مدیر مرکز کنترل بیماریهای آمریکا، Robert Redfield معتقد است استفاده از ماسک صورت نسبت به واکسنی که بیشتر از یک سال دیگر ممکن است عرضه شود، میتواند یک راه مطمئن‌تر برای محافظت از خود در مقابل کووید19 باشد.

دکتر رابرت فیلد در گفتگو با کمیسیون مجلس توضیح داد که واکسنی که در آینده در دسترس خواهد بود ممکن است فقط تعدادی از افرادی که آن را تزریق کردند محافظت کند و بسیار جدی تاکید کرد که سعی کنید ماسک زدن را به یک عادت تبدیل کنید.

او گفت: حتی میتوانم ادعا کنم که ماسک صورت نسبت به واکسن کووید19، سلاح قویتری برای محافظت از سلامت است. چرا که احتمال ایمنی‌زایی به واسطه تزریق واکسن ممکن است 70% باشد و در صورت عدم حصول این ایمنی، واکسن نمی‌تواند نقش خود را در محافظت از شخص ایفا کند اما ماسک صورت میتواند این محافظت را تامین کند.

ایمنی‌زایی به توانایی واکسن برای برانگیختن یک پاسخ ایمن در بدن افرادی که آن را تزریق میکنند، گفته میشود که از این راه ایمنی بدن در مقابل ویروس را تامین میکند.

او تخمین زد که اولین واکسن‌ها ممکن است نوامبر یا دسامبر2020 در دسترس باشند اما در ابتدا عرضه ب‌ی آن سیار محدود خواهد بود و مقامات باید افرادی را که به واکسن نیاز دارند اولویت بندی کنند.

او گفت انتظار نمیرود که تا قبل از تابستان2021 واکسن کووید19  برای عموم مردم امریکا در دسترس و موجود باشد. اما  تاکید کرد که حتی بعد از آماده شدن واکسن، مهمترین و قویترین ابزار برای محافظت از سلامت خودمان و جامعه، استفاده از ماسک صورت است.

در مقابل، رئیس سازمان بهداشت بریتیش کلمبیا، دکتر Bonnie Henry گفته است ماسکها در آخرین جایگاه سلسله مراتب پروتکل های بهداشتی هستند که شامل حفظ فاصله فیزیکی و شستن دست‌ها است.

او ماه گذشته در حالی که تصمیمش مبنی بر این اجباری نبودن ماسک در مدارس را توضیح میداد گفت: ماسک صورت یک نقش محافظتی دارد اما فقط یکی از لایه‌های محافظتی است که داریم و ما در حال توسعه و ساخت لایه‌های قویتری هستیم.

منبع: Daily Hvie