Thursday, April 25, 2024
16.5 C
Calgary

بیش از ۵۰۰ کانادایی به سالمونلا مرتبط با پیاز قرمز مبتلا شدند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات بهداشتی، گزارشی در مورد شیوع سالمونلای مرتبط با پیازهای قرمزِ وارداتی از ایالات متحده منتشر کردند. مواردی از این بیماری همچنان به سازمان بهداشت عمومی گزارش می‌شود و طبق گزارش‌ها تا تاریخ 14 سپتامبر، 506 مورد قطعی در کانادا ثبت شده است.

تعداد بیمارها به تفکیک استان به این ترتیب است: بریتیش کلمبیا (116)، آلبرتا (292)، سسکچوان (34)، مانیتوبا (25)، انتاریو (14)، کبک (24) و  PEI (1)مورد. از تاریخ 31 آگوست، 49 بیمار دیگر در تحقیقات انجام شده در کانادا شناسایی شده است.

مقامات به مردم توصیه می کنند که از پیازهای قرمز، سفید، زرد و زردِ شیرین شرکت Thomson International Inc  که در شهر بیکرزفیلد در کالیفرنیای ایالات متحده واقع شده است، یا هر نوع محصول تولید شده با این پیازها استفاده نکرده و نیز از فروش و یا سرو آنها برای دیگران هم نیز بپرهیزند. البته استفاده از پیازهایی که در کانادا تولید می‌شوند، از این نظر مانعی ندارد.

در این بیانیه آمده است: ” این توصیه برای همه افراد در سراسر كانادا از جمله خرده فروشان، توزیع كنندگان، تولیدكنندگان و موسسات ارائه دهنده‌ی خدمات غذایی مانند هتل ها، رستوران ها، سفره خانه ها، بیمارستان ها و خانه‌های سالمندان صادق است.”

برای دستیابی به اطلاعات بیشتر در مورد این گزارش‌ها و اطمینان از ایمنی مواد غذایی می توانید به وب سایت آژانس بازرسی مواد غذایی کانادا (CFIA) مراجعه کنید.

علائم عفونت سالمونلا به طور معمول 6 تا 72 ساعت پس از قرار گرفتن در معرض یک محصول آلوده آغاز شده و شامل تب، لرز، اسهال، گرفتگی عضلات، استفراغ و حالت تهوع می‌باشد.

به گفته مقامات بهداشتی، بیشتر افرادی که به این باکتری آلوده می‌شوند طی چند روز بهبود می‌یابند، با این حال این افراد می‌توانند تا چند هفته عفونت را به دیگران منتقل کنند. نوزادان، کودکان، سالمندان و افراد مبتلا به ضعف سیستم ایمنی بیشتر در معرض ابتلا به بیماری شدیدِ مرتبط با عفونت سالمونلا هستند.

از آنجا که با بوییدن یا مزه کردن و یا بررسی چشمی، محصول آلوده قابل شناسایی نیست، تشخیص محصول آلوده به سالمونلا به راحتی امکانپذیر نیست. مقامات بهداشت عمومی کشور برای کاهش خطر ابتلا به سالمونلا، رعایت توصیه‌های بهداشتی زیر را پیشنهاد می‌کنند:

  • دستها را قبل و بعد از دست زدن به محصولات تازه حداقل 20 ثانیه با صابون و آب گرم بشویید.
  • قسمت‌های کبود یا آسیب دیده‌ی محصولات کشاورزی را برش دهید، زیرا باکتری های مضر می توانند در این مناطق رشد کنند.
  • حتی اگر قصد پوست گرفتن محصولات کشاورزی را دارید آنها را کاملاً در زیر آب تازه، خنک و روان بشویید..
  • محصولات تازه را در یک سینک پر از آب غوطه‌ور نکنید.
  • برای تمیز کردن محصولاتی مانند خیار، پرتقال، خربزه، سیب زمینی و هویج که دارای سطحی سفت هستند از برس تمیز استفاده کنید.
  • برای خرد کردن میوه و سبزی از یک تخته برش و برای گوشت ، مرغ ، ماهی و غذاهای دریایی از تخته‌ای جداگانه استفاده کنید.
  • میوه ها و سبزیجات پوست‌کنده یا بریده شده را در یک بشقاب تمیز جداگانه قرار دهید.
  • برای پاک کردن سطوح آشپزخانه از دستمال حوله‌ای استفاده کنید.
  • قبل و بعد از تهیه غذا، میز آشپزخانه، تخته های برش و ظروف را ضدعفونی کنید.

منبع: Daily Hive