Tuesday, April 23, 2024
11 C
Calgary

اوج معاملات مسکن کانادا در ماه آگوست ۲۰۲۰

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

داده‌های جدید منتشر شده توسط انجمن املاک و مستغلات کانادا (CREA) حاکی از یک بازگشت چشمگیر در فروش خانه‌ها و لیست‌های جدید ثبت نامی در آگوست 2020 است.

طبق اطلاعیه‌ی منتشر شده، فروش خانه‌ها نسبت به ماه جولای 6.2% افزایش داشت که یک رکورد جدید در تمام ادوار گذشته است. آمار فروش حدود 60% در بازارهای محلی افزایش یافت که این سود مربوط به نواحی Greater Toronto, Metro Vancouver, BC Fraser Valley  است. فعالیت فروش همچنین شاهد 33.5% افزایش سالانه برای ماه آگوست بود که یک رکورد دیگر برای این ماه به حساب می‌آید و همچنین ششمین بالاترین میزان فروش ماهانه ثبت شده است.

تا پایان ماه آگوست 341,463 خانه در سراسر کشور فروخته شده است که یک افزایش 0.8% نسبت به هشت ماه اول 2019 نشان میدهد. تعداد املاکی که جدیدا ثبت شدند نیز 10.6٪ نسبت به ماه قبل افزایش یافته است.

تقریبا 75%  بازارهای محلی شاهد افزایش عرضه به ویژه در Metro Vancouver, Fraser Valley, Greater Toronto, Ottawa بودند. افزایش عرضه‌ی جدید در ماه آگوست بعد از جهشی که در ماه مِی رخ داد، برای اولین بار از افزایش فروش سبقت گرفت، به این ترتیب که نسبت فروش موارد جدید با اندکی کاهش به 69.4% در ماه آگوست رسید در حالی که در جولای 72.3% بود.

قیمت مسکن با افزایش 1.7% ماهانه همراه بود، که در تمام مناطق به جز ویکتوریا و مناطقی از جزیره ونکوور افزایش قیمت ثبت شده است. بیشترین افزایش قیمت مسکن در اوتاوا و مونترال گزارش شد که به ترتیب شاهد 19.9% و 16.4% افزایش قیمت سالانه  بودند. تورنتو و بازارهای Greater Golden Horseshoe اطراف آن افزایشی بین 10% تا 15% داشتند.

متوسط قیمت مسکن در ماه آگوست به بیش از  586,000 دلار رسید که 18.5٪ نسبت به ماه مشابه در سال 2019 افزایش داشت. این موضوع بیشتر به دلیل بالا رفتن قیمت خانه‌های Metro Vancouver and Greater Toronto است. زیرا بدون این دو بازار، میانگین قیمت خانه  حدود 122,000 دلار کاهش می‌یابد.

Costa Poulopoulos، رئیس CREA ، در بیانیه ای گفت: “این تابستان در بسیاری از بازارهای مسکن در کانادا یک رکورد بوده است ، زیرا دلالان معاملات مسکن و مشتریان آنها پس از تجربه ضرر و زیان بسیار از وضعیت بازار بهار سال 2020 ، به سود رسیدند.”

” بسیاری از بازارهایی که با کمبود موجودی کالا روبرو هستند تابستان امسال شاهد رقابت شدید خریداران بوده اند. هرچند ، این چیزی بود که پیش از COVID-19 برای سال 2020 پیش بینی شده بود. واقعاً به نظر می رسد که بازار بهار به تابستان منتقل شده است. ”

بازگشتی که از اواخر بهار مشاهده شد می تواند به سال 2020 “سالی کاملاً متوسط” برای وضعیت بازار املاک و مستغلات کشور لقب بدهد.

منبع: Daily Hive