Saturday, April 20, 2024
1.7 C
Calgary

ترودو از مردم خواست به برنامهٔ ترمیم اقتصادی پسا-کووید اعتماد کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر، جاستین ترودو، برنامه‌های دولتش برای واکنش قوی به بحران ناشی از کووید-۱۹ را اعلام کرد و این در حالی است که با ورود به پاییز، شمار مبتلایان به کروناویروس رشد هشدارآمیزی داشته است.

ترودو به طور زنده از طریق تلویزیون سخن گفت، و چند بخش از برنامه دولتش را که ساعاتی قبل در قالب Throne Speech به کنگره اعلام کرده بود، برای مردم توضیح داد.

او از حمایت‌های مالی مورد نیاز مردم سخن گفت که در طول پَندمی ارائه شده‌اند، همچنین از پایین بودن نرخ‌های بهره در حال حاضر گفت و افزود که اگر اکنون سرمایه‌گذاری در برنامه‌های ترمیم اقتصادی انجام نشود، نتیجهٔ آن کسری بودجه بزرگتر در آینده خواهد بود.

او گفت: «اگر کم‌کاری کنیم در آینده هزینه بیشتری به ما تحمیل می‌شود…ما نمی‌خواهیم بار بدهی‌ها که دولت باید مدیریت کند، بر دوش مردم قرار گیرد.»

سخنرانی ترودو شامل ایجاد ۱ میلیون شغل، بودجه بیشتر برای تست‌های کرونا، Contact Tracing برای محدود کردن شیوع، و تقویت کشور با استفاده از رویکرد اقتصاد سبز و سرمایه‌گذاری در استراتژی ملی Childcare بود.

مجلس کانادا در چند روز آینده درباره برنامه ترودو رای‌گیری خواهد کرد. حمایت احزاب مخالف برای باقی‌ماندن دولت اقلیت ترودو در مقام اجرایی کشور و انجام کارها، ضروری است.

رهبر حزب محافظه‌کار آقای اِرین اوتول، با اینکه مستقیم درباره سخنرانی ترودو نظر نداد ولی در صحبتی از پیش ضبط شده با کانادایی‌ها، اشاره کرد که خواهان حمایت ویژه از کسب‌و‌کارهای کوچک است.

جاگمیت سینگ، رهبر NDP نیز گفت که دولت لیبرال‌ها بایستی اقدامات بیشتری پیرامون برنامه ملی Pharmacare و استراتژی ملی Childcare انجام دهد.

رهبر حزب Bloc Quebecois آقای ایو-فرانسوا بلانشه نیز گفت که مایل است دولت ترودو بودجه بهداشتیِ انتقالی (Health Transfers) بیشتری به استان‌ها بدهد. فعالیت‌های بهداشتی و سلامتی بخشی از وظیفه دولت‌های استانی هستند ولی دولت فدرال به هر استان بودجه‌ای اضافه نیز می‌دهد.

ترودو در صحبت مستقیمش با مردم نیز گفت که آنها بایستی وظیفه خود در این پندمی را جدی بگیرند: «موج دوم در راه نیست، بلکه از مدتی قبل شروع شده است! کشور در این هفته، هر روز بیش از ۱,۰۰۰ مورد ابتلا داشته است.»

او از کانادایی‌ها خواست که ماسک بزنند، اپلیکیشن COVID Alert را دانلود کنند، و ارتباطات اجتماعی خود را محدود کنند تا سرعت شیوع کاهش یابد.

و در پایان افزود: «احتمالش زیاد است که نتوانیم در تعطیلات شکرگزاری با نزدیکانمان باشیم. اما شاید برای کریسمس اوضاع بهتر شده باشد.»

منبع: Daily Hive