Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

کانادا مهاجرپذیرترین کشور در سال 2019

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک مطالعه جدید نشان داده است که کانادا پذیرنده ترین کشور در جهان برای مهاجران در سال 2019 بوده است.

این نتیجه از گالوپ، یک شرکت تجزیه و تحلیل و مشاوره جهانی گرفته شد ، که دومین شاخص پذیرش مهاجر را در روز چهارشنبه منتشر کرد. در طی اولین شاخص ، گالوپ 140 کشور را در سالهای 2016 و 2017 مورد بررسی قرار داد. آنها برای 145 کشوری که برای سال 2019 مورد بررسی قرار دادند، همان سوالات را پرسیدند.

گالوپ در گزارشی می گوید: “در این نظرسنجی از مردم می‌پرسیم آیا به نظرشان مهاجرانی كه در كشورشان زندگی می كنند، همسایه آنها می شوند و با خانواده و دوستان آنها ازدواج می كنند، پدیده خوبی است یا بد؟”

مجموع این سوالات 9 امتیاز دارد که هر چه امتیاز یک کشور به 9 نزدیکتر باشد به این معنی است که مردم آن مهاجرپذیرتر هستند.

کانادا از 9 امتیاز 8.46 کسب کرد در حالی که مجموع امتیازات ایسلند 8.41 و نیوزیلند 8.32 شد. همچنین ایالات متحده با کسب 7.95 امتیاز در بین 10 کشور برتر مهاجرپذیر قرار گرفت.

emigration Canada

گالوپ نوشت: “در كانادا ، مردم عموما مهاجرانی را كه در كشورشان زندگی می كنند (94٪) و در همسایگی‌شان(95٪) هستند، به عنوان یک پدیده خوب قلمداد کردند. بیش از 9 نفر از هر 10 نفر (91٪) گفتند ازدواج مهاجر با خانواده آنها چیز خوبی است.”

این مطالعه همچنین حاکی از آن است که پاسخ های کانادایی ها براساس جهت‌گیری سیاسی و همسو بودن آنها با نخست وزیر، جاستین ترودو، متفاوت است.

گالوپ متذکر شد که از زمان نخست وزیری ترودو “سیاست های مهاجرت” مسیرهای مختلفی را طی کرده است. این شاخص نشان داد که کسانی که عملکرد شغلی ترودو را تأیید می کنند ، به طور متوسط 8.73 نمره در این شاخص کسب می کنند ، در حالی که کسانی که این نظر را قبول نمی کنند ، به طور متوسط 8.21 امتیاز را کسب می کنند.

“مردم بخصوص در کانادا بیشتر مهاجرانی را تایید کردند که نقش مهمی در شکل گیری آینده کشورشان دارند.”

منبع: Daily Hive