Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

گزارش نیویورک تایمز از عدم پرداخت مالیات توسط ترامپ و تکذیب این خبر توسط ترامپ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دونالد ترامپ روز یکشنبه 27 سپتامبر در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید صحبت کرد. طبق گزارشی که همان روز در نیویورک تایمز چاپ شد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در 10 سال از 15 سال گذشته مالیات بر درآمدی به دولت فدرال پرداخت نکرد.

ترامپ که به شدت از پرونده های مالیاتی خود مراقبت میکند و تنها رئیس جمهوری است که آنها را علنی نمی‌کند، سال 2016 که به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد 750 دلار به عنوان مالیات به دولت فدرال پرداخت کرد و همچنین بعد از اولین سال حضورش در دفتر ریاست جمهوری، دوباره 750 دلار پرداخت کرد.

ترامپ در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید، این گزارش را به عنوان “اخبار جعلی” تکذیب کرد و گفت که او مالیات پرداخت کرده است ، هرچند در این باره جزئیات خاصی ارائه نداد. نیویورک تایمز مدعی است که به سوابق مالیاتی ترامپ و شرکت هایش در دو دهه اخیر دست پیدا کرده است.

رئیس جمهور قول داد که اطلاعات مربوط به پرداخت های مالیاتی او به زودی برای همه آشکار خواهد شد. اما هیچ جدول زمانی برای افشای آن ارائه نداد به مانند قول‌های مشابهی که طی کمپین‌های انتخاباتی 2016 داد وهرگز آنها  را عملی نکرد.

در واقع ، رئیس جمهور در برابر کسانی که می خواهند به درآمدهای او دسترسی پیدا کنند، از جمله مجلس ایالات متحده ، که به عنوان بخشی از نظارتهای مربوط به کنگره برای دستیابی به اظهارنامه های مالیاتی ترامپ طرح دعوی کرده است، جبهه گرفته است.

وکیل و سخنگوی ترامپ، Alan Garten به درخواست آژانس The Associated Press برای ارائه توضیح بیشتر در مورد گزارش درآمدها، پاسخی نداد. گارتن به تایمز گفت که “بیشتر حقایق به نظر میرسد نادرست باشند، البته نه همه آنها.”

وی در بیانیه ای به این سازمان خبری گفت كه رئیس جمهور “ده ها میلیون دلار مالیات شخصی به دولت فدرال پرداخت كرده است ، از جمله پرداخت میلیون ها مالیات شخصی از زمان اعلام نامزدی در سال 2015.”

کلینتون در جریان اولین مناظره انتخاباتی عمومی خود در مقابل ترامپ، در سال 2016 گفت که شاید ترامپ اظهارنامه مالیاتی خود را آشکار نمی کند چون او هیچ چیزی را به عنوان مالیات فدرال پرداخت نکرده است.

ترامپ حرف او را قطع کرد و گفت این باهوشی من را می‌رساند.

منبع: Cbc.ca