Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

تماشایی‌ترین دره پارک ملی جسپر Maligne Canyon

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

زیبایی‌های عمیق‌ترین دره پارک ملی جسپر بیشمارند و تا از نزدیک با چشمان خودتان آن‌ها را نبینید باورتان نمی‌شود. این دره باشکوه، شگفت‌انگیز و بیادماندنی Maligne نام دارد و با عمق بیش از 50 متر مشهورترین جاذبه طبیعی جسپر و یکی از عجایب زمین‌شناسی کشور بحساب می‌آید.

شاید عمق زیاد دره شما را ترسانده باشد اما نگران نباشید. طبیعت‌دوستان با هر سن و توانایی می‌توانند از زیبایی‌های آن لذت ببرند. جنس سنگ‌های تشکیل‌دهنده Maligne آهکی بوده و در امتداد دره شش پل ساخته شده تا بازدیدکنندگان بتوانند از زوایای گوناگون و دیدنی زیبایی‌های آن را تماشا کنند.

https://www.instagram.com/p/Bw5F5XLnu5l/?utm_source=ig_embed

دره Maligne کجاست؟

این دره باشکوه در پارک ملی جسپر (بزرگترین پارک ملی کوهستان راکی کانادا) و درست در شمال پارک ملی بنف واقع شده و از شهرهای کلگری و ادمونتون بترتیب پنج و چهار ساعت رانندگی فاصله دارد.

https://www.instagram.com/p/B1_aF3qg-gY/?utm_source=ig_embed

چطور خود را به دره Maligne برسانیم؟

دره Malgine در فاصله ده دقیقه‌ای شهر جسپر و فاصله پنج دقیقه‌ای از اقامتگاه Fairmont در جاده دریاچه Maligne قرار دارد. شما می‌توانید از انتهای شرقی شهر جسپر و با وارد شدن به بزرگراه‌ 16 و 3 کیلومتر رانندگی وارد خروجی دریاچه Maligne شده و در ادامه با گذشتن از پل آهنی رودخانه آتاباسکا و دنبال کردن علائم، به دره برسید.

https://www.instagram.com/p/B1xNcZcgMp4/?utm_source=ig_embed

جاذبه‌های دره Maligne

بهترین راه برای لذت بردن از زیبایی‌های دره گذر از پل‌های شش‌گانه آن است. از بالای این پل‌ها می‌توانید بهترین منظره از ساختار آهکی دره و شکوه آن را نظاره کنید.

علاوه بر این در امتداد دره چندین فسیل باستانی نیز وجود دارد که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست. از این بین می‌توان به فسیل سه گونه پرنده black swift، American dipper و کلاغ اشاره کرد. شما می‌توانید در شهر جسپر و با ثبت‌نام در تورهای دره‌نوردی همراه با راهنمایان حرفه‌ای و مجرب به Maligne بروید تا اطلاعات دقیق و کامل درباره تاریخچه تشکیل دره و ساخت پل‌های آن کسب کنید.

با فرا رسیدن برف و سرمای زمستان زیبایی‌های Maligne چهره جدیدی پیدا می‌کنند. سرد شدن هوا رودخانه جاری در دره را منجمد کرده و بازدیدکنندگان امکان عبور از روی آن را پیدا می‌کنند. بعلاوه یخنوردان از گوشه و کنار کانادا برای تجربه صعودی هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی راهی منطقه می‌شوند.

https://www.instagram.com/p/B1wHqE1A5c5/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B1shRGloxuh/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B2EvRCtgu4N/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B2BWRl0BFFx/?utm_source=ig_embed

https://www.instagram.com/p/B2AomKWgbaU/?utm_source=ig_embed

با وجود آنکه اکثر نواحی آلبرتا بر روی گردشگران بازگشایی شده اما بهتر است پیش از برنامه‌ریزی سفر از وضعیت مقصد خود مطلع شوید. حتما مقررات و محدودیت‌های محلی را مطالعه کرده و دستورالعمل‌های بهداشتی ازجمله زدن ماسک و حفظ فاصله فیزیکی را رعایت کنید.

اطلاعات لازم درباره نحوه آماده کردن خود برای مسافرت و نکات ایمنی حین کوهپیمایی را می‌توانید در اینجا و اینجا مطالعه کنید. دستورالعمل Parks Canada برای گردشگران نیز در اینجا قرار دارد. هیچگاه اثری از خود در طبیعت بجای نگذارید و همیشه با حیوانات مهربان باشید.

منبع: Daily Hive