Thursday, March 28, 2024
1.5 C
Calgary

احزاب جمهوری‌خواه و آزادیخواه کانادا برای پرداخت حقوق مرخصی استعلاجی به توافق رسیده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

 رهبر حزب دموکرات، Jagmeet Singh می‌گوید که حزب او با حزب لیبرال بر سر پرداخت حقوق مرخصی استعلاجی در طی دوران پاندمی به توافق رسیده‌اند. این توافق به این معناست که کانادا می‌تواند از انتخابات فدرالِ ماه پاییز صرف‌نظر کند. Singh  در یک کنفرانس مطبوعاتی در روز جمعه گفت:

” برای اولین بار در تاریخ کشورمان به منظور اختصاص حقوق مرخصی استعلاجی به کارگران قدمی برداشته می‌شود و امروز را می‌توان در تاریخ با این عنوان شناخت.”

Singh قبلاً ادعا کرده بود که از سخنرانی پادشاهی حزب لیبرال حمایت نخواهد کرد، مگر اینکه حزب حاکم مرخصی استعلاجی با حقوق را برای کارگران در تصویب کند. اگر مجلس عوام به سخنرانی پادشاهی رأی مخالف می‌داد، چیزی که البته با توجه به عدم حمایت محافظه کاران امکان وقوع داشت، امکان داشت که در پاییز جاری در میان همین پاندمی شاهد برگزاری انتخابات باشیم.

Singh در هفته‌ی اخیر در حال تلاش برای بهبود کمک‌های فدرال اختصاص یافته به کانادایی‌ها در دوران پاندمی بود. بر اساس اخبار اعلام شده، قرار بود CERB که طرحی برای حمایت از کانادایی‌های شاغلِ متأثر از پاندمی COVID-19 است، در هفته‌ی جاری به یک بیمه‌ی اشتغال غیرقابل اتکا منتقل شود.

بر اساس گفته‌های وی لیبرال‌ها قصد داشتند که کمک‌های CERB را به 400 دلار در ماه کاهش دهند، امّا حزب او با این طرح مخالفت کرده و آنها را وادار نمود تا کاهش اعمال شده را برگردانند. او در ادامه گفت:” وقتی ما مسئله‌ی مرخصی استعلاجی را مطرح کردیم، آنها باز هم مخالفت کردند، امّا با پافشاری ما این موضوع نیز تحقق پیدا کرد و حالا میلیون‌ها انسان مجبور نیستند که در حالی که بیمار هستند سر کار بروند.”

منبع: Daily Hive