Thursday, March 28, 2024
-5.3 C
Calgary

بستگان خانواده‌های کانادایی اکنون مجاز به ورود به کشور هستند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت کانادا اعلام کرد که روندی را برای ورود بستگانِ دور شهروندان کانادایی و ساکنان دائم کانادا معرفی می کند. Marco Mendicino وزیر مهاجرت فدرال گفت، همچنین فرآیند جدیدی ایجاد خواهد شد که به اتباع خارجی اجازه می‌دهد “با رعایت احتیاطات و در شرایط محدود و با آزادی‌های محدود ولی در شرایط قرنطینه اجباری” به کانادا سفر کنند.

این آزادی محدود از قرنطینه “با رعایت دقیق احتیاطات”، در مورد بازگشت شهروندان کانادایی و ساکنان دائم  کانادا از خارج از کشور به داخل نیز اعمال خواهد شد.

Mendicino گفت: “این تمهیدات به خانواده‌های کانادایی کمک خواهد کرد که ضمن رعایت یکپارچگی مرزها برای محافظت از سلامت خودشان، با عزیزان خود دیدار کنند.”

اقدامات جدید قرار است از 8 اکتبر اجرایی شود و “مسافران تا زمان برآورده سازی کلیه‌ی شرایط و دریافت کلیه‌ی مجوزهای لازم، نباید برنامه سفرشان را قطعی بدانند.”

طبق فرآیند جدید، بستگان درجه دوم شهروندان کانادایی و ساکنان دائم کانادا در شرایط زیر مجاز به سفر به کانادا هستند:

  • افرادی که حداقل به مدت یک سال با یک شهروند کانادایی یا مقیم دائم کانادا رابطه‌ای عاشقانه‌ داشتند “که زمانی را حضوراً در کنار هم بوده‌اند و البته این موضوع در مورد فرزندان آنها نیز صادق است.”
  • کودکان غیر وابسته (کودکان بالغی که با تعریف کودک وابسته در مقررات مهاجرتی و قوانین حمایت از پناهندگان مطابقت ندارند) و نوه‌های افراد سیتیزن و نیز مقیم دائم.
  • خواهر و برادر (از جمله خواهر و برادر ناتنی)
  • پدربزرگ و مادربزرگ

Mendicino گفت این افراد واجد شرایط سفر به کانادا خواهند بود و در صورت دارا بودن شرایط زیر نیازی به ارائه‌ی دلیلی که حاکی از اجبار آنها برای ورود به کانادا باشد، ندارند:

  • 15 روز یا بیشتر در کشور اقامت داشته باشند
  • اسناد و مدارک لازم از جمله فرم تکمیل شده و امضا شده‌ای را که نشان می‌دهد که آنها از بستگان شهروندان کانادا یا افراد مقیم دائم کانادا هستند را به اداره مهاجرت و حمایت از پناهندگان ارائه دهند.
  • شرایط فعلی ورود به کشور را داشته باشند
  • با گذرنامه و اسناد سفر معتبر به کانادا وارد شوند
  • مجوز کتبی از اداره مهاجرت و حمایت از پناهندگان کانادا در تأیید سفر به کانادا به عنوان یکی از بستگان افراد سیتیزن یا مقیم دائم را دارا باشند

مانند تمام مسافران، این افراد نیز مشمول کلیه تدابیر رعایت بهداشت عمومی، از جمله دوره‌ی قرنطینه اجباری 14 روزه پس از ورود به کانادا خواهند بود. دولت متذکر شد که در نهایت، تصمیم نهایی برای اینکه آیا فرد می تواند وارد کانادا شود “توسط یک افسر خدمات مرزی در محل بندر ورودی اتخاذ می شود.”

منبع: Daily Hive