Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

اظهارات ترودو همزمان با افزایش آمار مبتلایان کرونا در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاستین ترودو همزمان با افزایش تعداد مبتلایان COVID-19 اظهار داشت کانادا در مسیر اشتباه حرکت می‌کند.

نخست‌وزیر اوایل هفته با اشاره به احتمال خیزش موج دوم کرونا گفت: رکورد استفاده شهروندان از لوازم بهداشت فردی و اپلیکیشن هشدار COVID شکسته شده اما این کافی نیست. کشور در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند.

ترودو با تاکید بر اهمیت پوشیدن ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شستن‌ دست‌ها افزود: هرکدام از ما می‌توانیم با پوشیدن ماسک به بحران کنونی پایان دهیم. دولت‌ها وظیفه دارند برای بهبود اوضاع تلاش کنند اما نهایتا این شهروندان کانادایی هستند که با تصمیمات هوشمندانه خود می‌توانند جلوی گسترش ویروس را بگیرند.

نخست‌وزیر اعتقاد دارد می‌توان آمارها را به ارقام بهار باز گرداند و امکان کنترل بیماری در پاییز وجود دارد.

او بار دیگر تکرار کرد که کشور به افزایش ظرفیت برخی حوزه‌های خاص احتیاج دارد و این کار با همکاری گروهی کانادایی‌ها و عمل به وظایف فردی امکان‌پذیر است.

دکتر ترزا تام کارمند ارشد بهداشتی کانادا میانگین تعداد بستری روزانه را 585 نفر اعلام کرد و گفت در هفته گذشته 414 مورد مرگ بر اثر ابتلا به کروناویروس در کل کشور ثبت شده است.

این روزها شیوع بیماری در آنتاریو و کبک بسیار سرعت گرفته و این دو استان 80 درصد کل مبتلایان روزانه کانادا را به خود اختصاص داده‌اند.

تام در واکنش به احتمال تعطیلی 28 روزه شهر تورنتو پاسخ داد چنین تصمیمی در حوزه اختیارات مسئولان بهداشتی محلی است، اما محدودیت‌ها باید در مکان‌هایی که شیوع بیماری در آن‌ها بالاست اعمال شوند. او واکنش سریع‌ را لازمه پایان بحران کنونی در مدت زمان کوتاه‌تر دانست.

منبع: Daily Hive