Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

پرونده پیازهای آلوده به سالمونلا بسته شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آژانس سلامت عمومی کانادا در گزارش اخیر خود پایان تحقیقات درباره آلودگی سالمونلا پیازهای قرمز وارداتی را اعلام کرد.

نتیجه تحقیقات مشترک مقامات کانادایی و آمریکایی به شناسایی منشا پیازهای آلوده انجامید. این محصولات از شرکت Thomson International در باکرزفیلد کالیفرنیا به دیگر نقاط صادر شده بودند.

در بخشی دیگر از گزارش آمده: با توجه به اینکه گزارش موارد جدید بیماری سالمونلا بر اثر مصرف پیازهای آلوده در سه هفته گذشته شدیدا کاهش یافته می‌توان شیوع آن را پایان یافته قلمداد کرد. بررسی‌ها نشان داده مصرف پیازهای آلوده وارد شده از آمریکا باعث بیماری شهروندان شده و اکثر مبتلایان پیش از بروز علائم بیماری پیاز قرمز مصرف کرده‌اند.

از اواسط ماه ژوئن تا ماه آگوست 515 نفر بدلیل مصرف پیازهای آلوده بیمار شدند. استان‌های بریتیش‌کلمبیا، آلبرتا، ساسکچوان، مانیتوبا، آنتاریو و Prince Edward Island بترتیب 121، 293، 35، 26، 14 و یک مورد گزارش بیماری داشته‌اند.

در این مدت 79 بیمار در مراکز درمانی بستری شدند که سه نفر از آن‌ها جان خود را از دست دادند. بنا بر اعلام Health Canada سالمونلا علت مرگ این افراد نبوده است.

طبق این گزارش بیماران بین 1 تا 100 سال سن داشته‌ و اکثر آن‌ها (54 درصد) زن بوده‌اند. پیازهای آلوده در منزل، رستوران‌ و مراکز مراقبتی مصرف شده بود.

با وجود پایان تحقیقات هرگونه گزارش‌ جدید و مرتبط با شیوع سالمونلا توسط دولت به اطلاع مردم خواهد رسید.

منبع: Daily Hive