Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

طبق یک تحقیق سیاست ماسک اجباری شیوع کروناویروس را به طور قابل توجهی کاهش میدهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

یک تحقیق جدید نشان میدهد که سیاست ماسک اجباری میتواند نقش مهمی در کاهش شیوع کووید19 داشته باشد. این تحقیق توسط دانشگاه سایمون فریزرِ بریتیش کلمبیا انجام شده است.

محققان دپارتمان اقتصاد مدعی شدند که آنها به شواهد واضحی دست یافتند که نشان میدهد پوشیدن ماسک میتواند تاثیر مهمی در شیوع کروناویروس داشته باشد. طبق گزارشی از این دانشگاه: پوشیدن ماسک میتواند باعث کاهش 25 درصدی یا حتی بیشتری در تعداد موارد کروناویروس در هر هفته شود.

اطلاعات این تحقیق طی دو ماه با آنالیز وضعیت 34 واحد مرکز بهداشت عمومی(PHUs) در انتاریو جمع آوری شد. محققان تعداد موارد کووید19 و نتایج مراکز بهداشت را قبل و بعد از اتخاذ سیاست ماسک اجباری مقایسه کردند.

دانشگاه سایمون فریزر میگوید: در هفته های اول این تحقیق، ماسک اجباری به طور متوسط هر هفته 25 تا 31 درصد تعداد موارد جدید کووید19 را کاهش داد و این آمار در مقایسه با آگوست و جولای که ماسک اجباری نبود به دست آمد.

محققان طی مقایسه آمار سراسر کانادا همچنین دریافتند که یک ارتباط معکوس بین ماسک و رشد موارد ویروس وجود دارد.

طبق این مطالعه اجباری کردن ماسک در فضاهای مسقف عمومی یک سیاست قدرتمند برای کند کردن شیوع کووید19 است. نتایج این تحقیق نشان میدهد که اگر سیاست ماسک اجباری از اوایل جولای اجرایی میشد، تعداد موارد جدید هفتگی در آگوست میتوانست از 40% به 25% کاهش یابد یا به عبارتی تعداد مبتلایان از 1,100 در هر هفته به 700 مورد میرسید.

یافته های این تحقیق هنوز در وضعیت بازبینیِ قبل از چاپ است.  نویسندگان این تحقیق همچنین اشاره کردند که بر اساس یافته‌های این تحقیق ما نمیتوانیم بگوییم که تاثیر مقرراتی که برای پوشیدن ماسک اعمال میشود ماندگار خواهد بود یا پس از چند هفته تضعیف میشود.

منبع: Daily Hive