Thursday, March 28, 2024
1 C
Calgary

راهنمای انجام تست walk-in کرونا در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تاکنون 1،442،603 شهروند آلبرتا تست کروناویروس داده‌اند. با گذشت حدود هفت ماه از آغاز همه‌گیری شاهد بهبود و تسریع فرایند تست هستیم و کل پروسه در مدت زمان کوتاه‌تری انجام می‌شود. در ادامه تجربه چندلر والتر نویسنده دیلی‌هایو از مراجعه به یک مرکز تست walk-in را از زبان خودش مطالعه خواهید کرد. برای مطالعه تجربه او از مراجعه به مرکز تست drive-in به اینجا مراجعه کنید.

  1. با بروز علائمی چون گلو درد و خستگی با مراجعه به وبسایت Alberta Health Services و تکمیل اطلاعات online self-assessment اقدام به گرفتن نوبت کردم. فرایند نوبت گرفتن برای انجام تست walk-in همانند تست drive-in است. کافیست به یکسری سوالات پاسخ بله و خیر دهید.
  2. در این مرحله پس از وارد کردن اطلاعات شخصی چون نام، تاریخ تولد، آدرس و شماره کارت سلامت نزدیک‌ترین محل تست و زمان‌های موجود برای مراجعه نمایش داده خواهند شد. باید با توجه به شرایط خود مناسب‌ترین مرکز را انتخاب کنید. اگر بیماری شما در حال بدتر شدن است اولویت را بر روی اولین زمان‌های ارائه نوبت بگذارید، در غیر اینصورت پیدا کردن نزدیک‌ترین مرکز تست منطقی‌تر می‌باشد.

توجه داشته باشید که AHS هیچگونه ایمیل یا پیام تایید برای شما ارسال نخواهد کرد و باید اطلاعات لازم مانند تصویر مرکز تست، شماره تایید و زمان مراجعه را قبل از بستن صفحه ذخیره کنید.

  1. مرکز تست انتخابی من حدود یک کیلومتر از مرکز شهر فاصله داشت و هنگام مراجعه نسبتا شلوغ بود. ابتدا از من خواسته شد تا ماسک غیرپزشکی به صورت بزنم و در ادامه باید یکسری علائم نصب شده را دنبال می‌کردم.
  2. در مرحله بعد به یک سالن بزرگ که محل نام‌نویسی و انجام تست در دو سمت آن قرار داشت وارد شدم. با دنبال کردن علائم به محل نام‌نویسی رسیدم و پس از ارائه کارت Alberta Health و ID چندین برگه و فرم به من داده شد.
  3. سپس به سمت دیگر سالن که محل انجام تست بود هدایت شدم. حدود یک دقیقه بر روی یک صندلی منتظر ماندم تا اینکه یک کارمند بهداشتی با لباس کاملا مجهز فرم‌ها را تحویل گرفت و آزمایش را با وارد کردن یک چوب آزمایش در حفره سمت راست بینی من انجام داد.

برای من تجربه تست مخاط بینی در مقایسه با تست مخاط گلو آزاردهنده‌تر بود. با اینحال همه با این نظر موافق نیستند. انجام تست شبیه به زدن آمپول سرماخوردگی یا پاکسازی دندان‌ها ناراحت‌کننده و قدری دردناک است اما در نهایت هیچ خطری شما را تهدید نمی‌کند.

  1. پس از پایان تست از مرکز خارج شدم. کل پروسه حدود 15 دقیقه طول کشید (بدون احتساب زمان رفت و برگشت بین خانه تا مرکز). البته این مدت زمان رابطه مستقیمی با میزان ازدحام مراجعه‌کنندگان دارد.

من علائم بیماری صبح شنبه پدیدار شد، همان روز مراحل ثبت‌نام را انجام دادم و در نهایت نوبت تست را برای دوشنبه دریافت کردم. معمولا اعلام نتایج تست نیز بین 24 تا 48 ساعت زمان می‌برد.

بدون تردید تصور رفتن به مرکز تست کرونا دلهره‌آور است اما نباید نگران پروسه انجام آن باشید. از زمان گرفتن نوبت تا مشخص شدن جواب سه تا چهار روز زمان خواهد برد و برای اطمینان از وضعیت سلامت خود و اطرافیانتان بهتر است در صورت احساس نیاز آن را انجام دهید.

نکته مهم دیگر که متاسفانه بسیاری آن را رعایت نمی‌کنند ماندن در قرنطینه است. پس از ثبت‌نام برای تست از شما خواسته می‌شود که تا زمان دریافت نتیجه منفی در قرنطینه بمانید. این کار با هدف جلوگیری از انتشار ناخواسته بیماری انجام می‌شود. رعایت نکردن این دوران قرنطینه سه تا چهار روزه تاثیر زیادی بر افزایش آمار مبتلایان می‌گذارد، پس حتما رفتاری مسئولانه داشته باشید.

منبع: Daily Hive