Thursday, April 18, 2024
-4.3 C
Calgary

آلبرتا تست بدون‌نوبت قبلیِ کروناویروس را متوقف کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا تصمیم گرفت که تست بدون‌نوبت قبلیِ کروناویروس را متوقف کند.

در بیانیهٔ مرتبط آمده است که مراکز خدماتی AHS از چهارشنبه ۱۴ اکتبر، فقط و فقط با نوبت قبلی به پذیرش می‌پردازند. یعنی مراجعین برای تست شدن، حتما باید از قبل با استفاده از ابزار پایش در وبسایت AHS نوبت گرفته باشند.

این تغییر پس از افزایش مبتلایان بعد از تعطیلات شکرگزاری انجام شده است. به دنبال این تعطیلات بود که آمار مبتلایان جهش کرد و بین ۹ تا ۱۲ اکتبر ۹۶۱ مبتلای جدید در آلبرتا کشف شد.

به ترتیب ۲۳۶ نفر در ۹ اکتبر، ۲۵۹ نفر در ۱۰ اکتبر، ۲۴۶ نفر در ۱۱ اکتبر، و ۲۲ نفر در ۱۲ اکتبر شناسایی شدند. هم‌اکنون پرونده‌های باز به ۲,۶۱۵ بیمار رسیده که اکثر آنها در ادمونتون هستند.

البته اشتباه نشود. این تغییر به معنای نادیده گرفتن گروه‌های پرخطر نیست.

تست برای افراد فاقد علایم بیماری، همچنان در اختیار این گروه‌ها قرار دارد: معلمین و کارمندان مدارس، کارمندان سیستم درمانی، افراد بی‌خانمان آلبرتا، و مسافرینی که نیازمند تست قبل از سفرند.

و نیز اولویت تست کرونا همچنان با افراد دارای علایم بیماری، نزدیکانِ چنین افرادی، و ساکنین مناطقی است که جهش ابتلای عمومی در آنها گزارش شده است.

مثل همیشه به مردم آلبرتا توصیه می‌شود که فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند، از ماسک در محیط‌های عمومی استفاده کنند، تا حد امکان از خانه کار کنند، و هوش خود را برای پرهیز از بیماری به کار بگیرند.

منبع: Daily Hive