Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

رشد 50 درصدی خرید و فروش خانه در ماه سپتامبر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق آخرین گزارش Canadian Real Estate Association (CREA) میزان فروش مسکن در ماه سپتامبر به نسبت سال گذشته 45.6 درصد رشد پیدا کرده و ارزش کل معاملات کشور نیز افزایش 17.5 درصدی داشته است.

بین ماه‌های آگوست تا سپتامبر فروش خانه 0.9 درصد بیشتر شده که رکوردی تاریخی برای افزایش نرخ فروش ماهانه محسوب می‌شود.

براساس اطلاعات نشان می‌دهد که فروش خانه در اتاوا، Greater Vancouver، Vancouver Island، کلگری و Hamilton-Burlington بیشتر شده اما شاهد افت فروش در Greater Toronto Area (GTA) و مونتریال بوده‌ایم. با اینحال این دو بازار قدیمی کانادا همچنان داغ هستند.

هم‌اکنون میانگین قیمت خانه‌های معامله شده در کل کشور 604،000 دلار می‌باشد که در مقایسه با سپتامبر سال گذشته 17.5 درصد بیشتر است.

بگفته CREA با حذف دو بازار گران‌قیمت Greater Vancouver و Greater Toronto Area میانگین قیمت خانه‌های معامله شده به حدود 125،000 دلار کاهش خواهد یافت.

کاستا پولوپولوس عضو هیئت‌مدیره CREA در اینباره گفت: بازارهای مسکن کانادا همزمان با وارد شدن به فصل پاییز در حال شکستن رکورد فروش هستند. عرضه پایین و تقاضای بالا سبب ایجاد رقابت شدید میان خریداران در بسیاری از بازارها شده که نتیجه‌اش افزایش قیمت‌ها است. بخش زیادی از این تقاضا در فصل بهار و پس از بازگشایی‌های تابستان ایجاد شد. با توجه به نگرانی‌ها درباره موج دوم شیوع کرونا تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی سلامت مشتریان به خطر نیافتد.

قیمت‌ها در GTA، Oakville-Milton، Kawartha Lakes، Kitchener-Waterloo، Mississauga، Northumberland Hills، Peterborough و Kawarthas و Greater Moncton به نسبت سپتامبر سال گذشته بین 10 تا 15 درصد افزایش پیدا کرده است.

در همین حال رشد قیمت سالانه در Greater Vancouver، Fraser Valley، Okanagan Valley، رجینا، ساسکاتون و شهر کبک حدود 5 درصد بوده است.

ویکتوریا و دیگر نواحی Vancouver Island مانند St. John’s رشد قیمت 2 تا 3 درصدی را تجربه کرده‌اند و در کلگری و ادمونتون نیز قیمت‌ها تقریبا ثابت مانده است.

هرچند تورنتو و ونکوور محبوب‌ترین شهرهای برای خرید خانه محسوب می‌شوند اما می‌توان با خرید مسکن ارزان‌تر در دیگر نواحی ورود آسان‌تری به بازار املاک کانادا داشت.

منبع: Daily Hive