Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

شب هالووین و ماه آبی کم‌نظیر در آسمان کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با وجود اینکه سال 2020 به اندازۀ کافی غیرعادی بوده است، کانادایی‌ها برای اولین بار، تقریبا در 20 سال گذشته پدیدۀ کم‌نظیر ماه کامل آبی را تجربه می‌کنند.

هر ماه یک بار قرص ماه کامل می‌شود، اما آخر اکتبر برای دومین بار توسط ماه روشن خواهد شد- از مارچ 2018، اولین ماه آبی در آسمان آمریکای شمالی قابل مشاهده است.

بر اساس Old Farmer’s Almanac، درواقع ماه به خاطر شب هالووین آبی نخواهد شد؛ هنگامی‌که ماه دو مرتبه به صورت کامل در طی یک ماه ظاهر می‌شود، به آن ماه آبی گفته می‌شود (که هر دو یا سه سال اتفاق می‌افتد).

علی‌رغم اینکه ماه آبی به نظر نمی‌رسد، اما تقریباً هر 19 سال یک بار ماه آبی در هالووین ظاهر می‌شود- الگویی که به‌عنوان دورۀ متونی شناخته می‌شود. بنابر این ما با پدیده‌ای کاملاً غیرمعمول روبه‌رو خواهیم بود.

هالووین امسال بسیار جنجالی می‌شود… قطعاً آسمان با پدیدۀ نادر ماه آبی (دومین قرص ماه کامل در طی یک ماه)، هالووین را به شبح‌وارترین و ترسناک‌ترین تعطیلی سال تبدیل می‌کند.

بر اساس کتاب Old Farmer’s Almanac، شکارچی هالووین ماه آبی، 31 اکتبر در ساعت 10:49 به وقت شرق کامل خواهد شد.

به گفتۀ ستاره‌شناسان، ماه آبی کاملی که دقیقاً در شب هالووین ظاهر می‌شود، در سال‌های 2039، 2058، 2077 و 2096 قابل مشاهده است. بنابر این ممکن است بخواهید از عکس‌های عجیب‌و‌غریب و به معنای واقعی “یک بار در زیر ماه آبی” بیشترین استفاده را بکنید.

منبع: dailyhive