Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

جان هورگان با اکثریت آرا دوباره به نخست‌وزیری بریتیش کلمبیا رسید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

رهبر NDP در بریتیش کلمبیا، آقای جان هورگان، همچنان نخست‌وزیر بریتیش کلمبیا باقی خواهد ماند و این بار انتخاب دولت او با کسب اکثریت آرا انجام گرفته است.

نتایج اولیهٔ شب انتخابات نشان می‌دهد که حزب آقای هورگان ۵۵ کرسی مجلس را به دست آورده، اندرو ویلکینسون و حزب لیبرال با ۲۹ کرسی، و حزب سبز بریتیش کلمبیا با ۳ کرسی، در رتبه‌های بعدی‌اند.

هورگان اولین نخست‌وزیر از حزب NDP بریتیش کلمبیا است که برای دو بار انتخاب می‌شود.

او در سخنرانی‌اش بعد از رای‌گیری گفت: «بریتیش کلمبیا رای‌اش را داده و ما اکثریت را به دست آورده‌ایم، البته هنوز هزاران رای دیگر باید شمارش شود.»

«در حالی که منتظر پایان شمارش آرا هستیم، به مردم اطمینان می‌دهم که همه تمرکزم روی مسائل مهم خواهد بود. یعنی کمک به مردم در این پَندمی، ارایه خدمات ضروری، و اطمینان دادن به مردم درباره اینکه همه تلاشمان را برای حفظ ایمنی، سلامت، و امنیت آنها به کار خواهیم بست.»

نخست وزیر کانادا آقای جاستین ترودو نیز با تبریک به آقای هورگان، گفته که همکاری نزدیکی با دولت بی.سی خواهد داشت «تا ایمنی و سلامت مردم را حفظ کنیم و تاثیرات این پَندمی را به حداقل برسانیم. با یک همکاری نزدیک، پیشرفتی عالی برای مردم بریتیش کلمبیا و همه کانادایی‌ها رقم می‌زنیم.»

هورگان در انتخاباتی صندلی خود را حفظ کرد که پَندمی کووید-۱۹ مملکت را فراگرفته بود و به این خاطر، مردم به طور بی‌سابقه‌ای آرای خود را با روش پُستی ارسال کردند، یا رای زودهنگام دادند.

نتیجهٔ نهایی انتخابات تا ۱۶ نوامبر اعلام می‌شود زیرا هنوز بررسی و شمارش آرای پُستی مانده است، فرآیندی که ۱۳ روز پس از روز رای‌گیری اصلی، تازه آغاز می‌شود. اما بر اساس آرای شمارش شده فعلی اکثریت NDP در بریتیش کلمبیا قطعی است و آرای پُستی تغییری ایجاد نمی‌کند.

آقای هورگان پس از پیروزی اعلام کرد که لحظه‌ای را تلف نمی‌کند و امورات استان را بی‌وقفه اداره می‌کند.

منبع: Daily Hive