Wednesday, April 24, 2024
15.7 C
Calgary

تظاهرات گروهی از کارمندان بخش بهداشت آلبرتا در اعتراض به طرح اخراج گسترده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کارمندان بخش بهداشت در سرتاسر آلبرتا دیروز دوشنبه صبح محل کار را ترک و علیه طرح دولت استانی برای اخراج ۱۱,۰۰۰ نیرو در حین پَندمی، تظاهرات کردند.

این طرح در حالی اوایل اکتبر پیشنهاد شد، که وزیر بهداشت آلبرتا آقای تایلر شاندرو می‌گوید بخش بزرگی از این تعدیل نیرو، به خاطر برون‌سپاری خدمات پشتیبانی مثل خشک‌شویی و خدمات آزمایشگاه‌های محلی است.

گای اسمیث، رییس اتحادیه کارکنان استانیِ آلبرتا (AUPE) که نمایندهٔ ۵۸,۰۰۰ نفر از کارمندان حوزه سلامت این استان است، در بیانیه‌ای گفته که «تصمیم برای تظاهرات توسط خود کارمندان گرفته شده و AUPE ارگانی دمکراتیک است که به خواستهٔ آنها احترام می‌گذارد.»

«کارمندان بخش حمایتی و پرستاری امروز به این نتیجه رسیدند که برای حمایت از گروه‌های در معرض خطر، راهی جز تظاهرات ندارند، به خصوص که در وسط مرگبارترین پَندمیِ قرن اخیر هستیم.»

«با اخراج مداوم نیروهای بخش سلامت عمومی، این دولت دارد اعضای ما را زیر فشار شدیدی قرار می‌دهد، حال آنکه مردم آلبرتا به خدمات آنها نیاز دارند.»

بیانیه‌ای از وزیر مالی آلبرتا، تراویس توئز، این تظاهرات را غیرقانونی خوانده و برگزارکنندگانش را به پاسخگویی ملزم دانسته است:

«من از اعتراضات غیرقانونی که در برخی مراکز نگهداری و بیمارستان‌ها انجام شده باخبرم. نگرانی نخست دولت حفاظت از سلامت بیماران است، که متاسفانه امروز صبح در معرض بی‌توجهی قرار گرفتند.»

«دولت آلبرتا ۴۲٪ از بودجه خود را صرف امور بهداشت و درمان می‌کند که از سال ۲۰۱۵ این بودجه ۱۷٪ رشد داشته است. هزینه‌های سلامت امسال به رکورد جدیدی می‌رسند و انتظار داریم از ۲۰.۹ میلیارد دلار فراتر روند که ۷۶۹ میلیون دلار بودجه اختصاصی کووید-۱۹ نیز به آن اضافه شده است.»

«اداره خدمات درمانی آلبرتا در تماس با هیئت مدیره اتحادیه کارگری آلبرتا اقدامات قاطعی انجام می‌دهد تا این اعتراضات غیرقانونی زودتر جمع شوند.»

این اعتراض در میانهٔ مذاکرات و چانه‌زنی‌های دولت آلبرتا و AUPE انجام شده است. آقای توئز خواستار احترام کارمندان به این مذاکرات و تن دادن به قانون است و AUPE می‌گوید که این افراد با اعتراضشان در صدد حمایت از حقوق مردم آلبرتا بر آمده‌اند.

آقای اسمیث می‌گوید: «سلامت عمومی دلیل این اعتراضات است. آنها می‌دانند که حذف هزارات شغل در میانهٔ یک پَندمی، دیوانگی است. این طرح مراقبت‌های درمانی و بهداشتی را کاهش می‌دهد و هزینه‌ها را افزایش. پایانش چیزی جز تراژدی نخواهد بود.»

منبع: Daily Hive