Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

محدودیت‌های کرونایی جدید برای کلگری و ادمونتون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از اول این هفته محدودیت‌های اجباری جدیدی در دو شهر ادمونتون و کلگری وضع شدند.

دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت استان در یک کنفرانس زنده خبری محدودیت‌های جدید را معرفی و دلیل وضع آن‌ها را افزایش شدید آمار مبتلایان در سرتاسر استان اعلام کرد.

او در این جلسه گفت: هم‌اکنون در موقعیتی حیاتی قرار داریم و باید گام‌هایی در جهت کاهش نرخ شیوع ویروس در ادمونتون و کلگری برداریم. بعلاوه لازم است تعادل مناسبی میان کاهش سرعت رشد بیماری و روند رسیدگی به دیگر نیازهای بهداشتی و سلامت شهروندان ایجاد کنیم. این تعادل شکننده بوده و نمی‌توان سیاست بی‌نقص برای عبور از بحران فعلی اتخاذ کرد.

بگفته هینشاو گردهمایی‌های اجتماعی در 15 درصد از موارد شیوع در استان مستقیما نقش داشته و در یک سوم از موارد نیز انتقال ویروس با چنین رویدادهایی مرتبط بوده‌اند.

بنا بر اعلام هینشاو در دو هفته اخیر تنها یک مورد شیوع ویروس در رستوران مشاهده شده است.

در حال حاضر سقف تعداد افراد شرکت‌کننده در گردهمایی‌های اجتماعی در ادمونتون و کلگری به 15 نفر کاهش یافته است. این رویدادها شامل مهمانی‌‌های شام، جشن‌های تولد، جشن‌های بازنشستگی، baby showers، جشن‌های عروسی و مراسم تدفین می‌باشند.

هینشاو در ادامه گفت: این مراسم ساختار برگزاری نظام‌مند ندارند و رعایت پروتکل‌‎هایی چون حفظ فاصله فیزیکی و شستن دست‌ها در آن‌ها دشوارتر است.

محدودیت‌های جدید تاثیری بر مقررات پیشین که برای رستوران‌ها در هنگام سرو شام، سالن‌های سینما، عبادتگاه‌ها، مراسم عروسی و مراسم تدفین وضع شده بودند، نخواهد گذاشت.

مقررات جدید پس از آن وضع می‌شوند که آلبرتا در روزهای پایانی هفته‌ای که گذشت بزرگترین رشد در آمار مبتلایان را از زمان شیوع پاندمی تاکنون ثبت کرد. هم‌اکنون تعداد بیماران فعال با رشد 826 موردی به 4،477 نفر رسیده است.

در روزهای پایانی هفته مجموعا 1،440 بیمار جدید در سرتاسر استان شناسایی شدند. در روزهای شنبه و یکشنبه نیز بترتیب با ثبت 572 و 504 مورد رکوردهایی تازه برای مبتلایان روزانه ثبت گردید.

محدودیت 15 نفره برای شرکت در گردهمایی‌ها موقت بوده و پس از گذشت یک ماه مجددا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. چنانچه نرخ رشد بیماری به زیر 1 و آمار موارد روزانه در هر دو شهر به زیر 100 برسد، محدویت برداشته خواهد شد.

بگفته هینشاو محدودیت‌های داوطلبانه‌ای که از اوایل ماه جاری در ادمونتون اجرا شده همچنان پابرجا هستند و از این پس در شهر کلگری نیز اجرا می‌شوند. براساس این مقررات به شهروندان پیشنهاد شده تا در محیط‌های کاری بسته ماسک بزنند و هر شهروند حداکثر با سه گروه و تیم ارتباط داشته باشد.

منبع: Daily Hive