Wednesday, April 24, 2024
17.4 C
Calgary

تخصیص یک میلیارد دلار برای ساخت مسکن ارزان در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جاستین ترودو از سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری برای کمک به احداث واحدهای مسکونی ارزان در کانادا خبر داد.

این بودجه به احداث حدود 3،000 واحد مسکونی در سرتاسر کشور کمک خواهد کرد که در غالب واحدهای اجاره‌ای و مدولار جدید، تبدیل ساختمان‌های غیرمسکونی به منازل ارزان و تبدیل ساختمان‌های متروکه یا مخروبه به منازل مسکونی ارزان ساخته می‌شوند.

بگفته دولت هزینه خرید زمین و ساختمان‌ها نیز مشمول بودجه جدید خواهند بود.

ترودو درباره این اقدام گفت: هیچکدام از شهروندان کانادا نباید بدون خانه باشند. با سرمایه‌گذاری هوشمندانه و پایدار برای احداث منازل ارزان و تامین مستقیم بودجه برای شهرداری‌ها به اشتغالزایی، تقویت اقتصاد جوامع سرتاسر کشور و بهبود کیفیت زندگی اقشار آسیب‌پذیر کمک خواهیم کرد.

بگفته ترودو تخصیص بودجه Rapid Housing Initiative از طریق دو کانال انجام می‌شود و در راستای ریشه‌‌کن کردن پدیده بی‌خانمانی در کانادا می‌باشد.

کانال Major Cities Stream برای هزینه مستقیم 500 میلیون دلار بوسیله حمایت از 15 شهرداری ازجمله تورنتو، مونتریال، هالیفاکس و ونکوور در نظر گرفته شده است. این نواحی بیشترین نیازمندی را دارند و اکثر جمعیت بی‌خانمان در آن‌ها ساکن هستند.

بگفته احمد حسین وزیر خانواده، کودکان و توسعه اجتماعی فدرال روند توزیع بودجه‌ها بزودی آغاز خواهد شد.

500 میلیون دلار باقی‌ مانده نیز از طریق کانال Projects Stream هزینه می‌شود. مقامات استانی، منطقه‌ای، شهرداری‌ها، سازمان‌های دولتی بومی و سازمان‌های غیرانتفاعی می‌توانند درخواست خود برای بودجه را ارسال کنند. امکان ارسال درخواست‌ها تا تاریخ 31 دسامبر 2020 وجود دارد. هر درخواست در مدت 30 روز بررسی می‌شود تا روند ساخت و توسعه پروژه‌های مسکونی سرعت پیدا کند.

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: ما بیش از هر زمان دیگر باید اطمینان حاصل کنیم که تمام شهروندان کانادا دارای سرپناه ارزان و ایمن هستند. برنامه جدید Rapid Housing Initiative دولت یک پاسخ فوری و کارآمد برای این چالش اساسی است.

منبع: Daily Hive