Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

آلبرتا: ثبت 2،269 بیمار جدید تنها در چهار روز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در چهار روز گذشته شمار مبتلایان کروناویروس آلبرتا جهش چشمگیری داشته است.

دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت آلبرتا در کنفرانس خبری روز سه‌شنبه خود با اشاره به آخرین اطلاعات منتشر شده در وبسایت دولت استانی به این موضوع واکنش نشان داد.

براساس آمار بدست آمده از هفته گذشته به اینسو نشان می‌دهد که 2،269 بیمار جدید شناسایی شده‌اند‌نداابی. آمار تفکیکی روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و دوشنبه بترتیب 581، 525، 592 و 570 نفر بوده‌اند.

علاوه بر این متاسفانه در روزهای پایانی هفته 15 نفر بر اثر ابتلا به ویروس جان خود را از دست داده‌اند. 167 نفر نیز در مراکز بیمارستانی بستری شده‌اند که از این تعداد 27 نفر در بخش ICU تحت مراقبت‌های ویژه می‌باشند.

با پیشی گرفتن میزان موارد جدید ابتلا از بهبودیافتگان هم‌اکنون موارد فعال بیماری در استان به 6،011 نفر در روز سه‌شنبه 3 نوامبر افزایش یافته است.

آمار فعلی دو برابر رقم موارد فعال در ماه اپریل و دوران وضع مقررات سختگیرانه قرنطینه می‌باشد.

دکتر هینشاو با اشاره به اینکه مقامات استانی اثربخشی وضع قوانین و محدودیت‌های جدید را به دقت بررسی می‌کنند گفت چنانچه اقدامات اخیر نتواند مانع از افزایش موارد جدید بیماری شود احتمالا شاهد اجرای قوانین سختگیرانه‌تری خواهیم بود.

او در کنفرانس مطبوعاتی خود گفت: در روزهای آینده تاثیر مثبت احتمالی اقداماتی چون محدودیت گردهمایی در شهرهای کلگری و ادمونتون را خواهیم سنجید. در صورت نیاز راهکارهای سختگیرانه‌تری اجرا خواهند شد.

بمانند همیشه از شهروندان آلبرتا خواسته شده تا با حفظ فاصله فیزیکی ایمن، پوشیدن ماسک در اماکن عمومی، استفاده از ضدعفونی‌کننده‌های استاندارد و خارج نشدن از خانه در صورت داشتن علائم بیماری به کاهش انتشار ویروس در سطح جامعه کمک کنند.

منبع: ِDaily Hive