Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

 جیسون کنی: قرنطینه نقض حقوق شهروندان است

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جیسون کنی نخست‌وزیر آلبرتا به سوال خبرنگاران درباره اینکه “آیا باید منتظر محدودیت‌های سختگیرانه‌تر و قرنطینه در استان باشیم؟” پاسخ داد.

کنی وضع محدودیت‌های مشابه آنچه در کشورهای اروپایی شاهد هستیم را نقض حقوق شهروندان و مانعی بر سر راه امرار معاش افراد توصیف کرد.

بگفته او قوانین و محدودیت‌های جدید براساس داده‌های منتشر شده توسط اداره بهداشت و با هدف کنترل شیوع، در مراکز انتشار ویروس، وضع می‌شوند.

کنی گفت: “در پاسخ به کسانی که از ما می‌خواهند رستوران‌ها را تعطیل کنیم باید بگویم که طبق آمار بدست آمده تنها 0.7 موارد انتقال ویروس شناسایی شده در رستوران‌ها و بیزینس‌های مشابه رخ داده‌‌اند.”

او با پذیرش این موضوع که بسیاری از شهروندان خواستار قرنطینه شهرها هستند از این گروه خواست تا به پیامدهای اقتصادی و عاطفی تصمیم، و آنچه بر مالکین و کارکنان بیزینس‌ها خواهد گذشت، نیز فکر کنند.

کنی افزود: “من از کسانی که چنین خواسته‌ای دارند می‌خواهم تا برای کسانی که به سختی در شرایط کنونی امرار معاش می‌کنند نیز دلسوزی کنند. به صاحبان رستوران که زندگی آن‌ها به این شغل بستگی دارد و به سختی برای ادامه حیات خود می‌جنگند نیز فکر کنند.”

او معتقد است که دستیابی به رکورد صفر بیمار با اعمال قرنطینه‌های سنگین منجر به هزینه‌ای غیرقابل قبول برای زندگی و وضعیت شغلی شهروندان خواهد شد.

این اظهارات نخست‌وزیر درحالی بیان شد که او از شهروندان کلگری و آلبرتا خواسته تا به ملاقات هم در منزل یکدیگر نروند. بگفته کنی دورهمی‌های خصوصی در منازل مسکونی تاثیر زیادی بر افزایش آمار مبتلایان در استان داشته است.

در 24 ساعت گذشته 609 بیمار جدید COVID-19 در آلبرتا شناسایی شده‌اند که به نسب رقم 802 بیمار در روز قبل‌تر کاهش یافته است. با اینحال تا عادی شدن شرایط در استان راهی طولانی در پیش داریم.

منبع: Daily Hive