Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

پیشنهاد شهرداری کلگری برای کاهش مالیات خانه‌ها و کاهش ۹۰ میلیون دلاری بودجه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداری کلگری قصد ارائه طرح‌هایی را دارد تا نرخ مالیات بر املاک را برای سال ۲۰۲۱ کاهش دهد و همزمان از بودجه خود نیز ۹۰ میلیون دلار بکاهد، تا شاید برای مقابله با اثرات منفی کووید-۱۹ بر اقتصاد بهتر از قبل آماده شود.

مدیر ارشد مالی شهرداری کلگری در گزارشی به شورای شهر، پیشنهاد داده که در میانهٔ برنامهٔ ۲۰۱۹-۲۰۲۲، تغییراتی در برنامه‌ها و بودجه‌های طرح One Calgary انجام شود.

خانم کارلا مِیل در این گزارش نوشته است: «ما بر این باوریم که این بودجه در دوران رکود اقتصادی ناشی از کووید-۱۹، به کمک شهروندان می‌آید و از آنجایی که تقاصا برای سرویس‌هایمان رو به افزایش است، به دنبال اصلاحات مالی در میانهٔ راه هستیم.»

طبق این پیشنهاد، بودجه املاک مسکونی ۰.۶۷٪ کاهش می‌یابد. در برنامهٔ چهارسالهٔ شهرداری مصوبِ سال ۲۰۱۸، افزایشی ۳.۲۳ درصدی در سال ۲۰۲۱ برای این مالیات لحاظ گردیده بود.

شهردار کلگری آقای ناهید ننشی می‌گوید: «از نظر دلاری، خانوارهای کلگری با افزایش ۰ دلاری مالیات خانه در یک سال آینده روبرو خواهند بود. زمانی که شورای شهر پیشنهاد امهال مالیاتی را داد، من بسیار خوشنود شدم و حالا از دستاوردهای آن راضی‌ام.»

شهرداری کلگری قصد کاهش ۹۰ میلیون دلاری در بودجه ۲۰۲۱ را نیز دارد که شامل بخشی از بودجه حمل‌و‌نقل عمومی و پلیس می‌شود. ۱۶۲ موقعیت شغلی نیز در این بین حذف خواهند شد.

طبق درخواست شورای شهر کلگری، ۲۶ میلیون دلار از بودجه برنامه SAVE کاسته خواهد شد. ضمنا قرار است بخشی از حساب ذخیره شهرداری نیز برای اداره شهر در سال ۲۰۲۱ مورد استفاده قرار گیرد.

شهرداری کلگری در تلاش است تا خدمات عمومی خود را در سطح فعلی نگه دارد ولی در بحبوحه این پندمی، کار مشکلی در پیش است. البته بودجه‌های کمکی از طرف دولت فدرال و استانی نیز در اختیارش قرار می‌گیرد.

برخی اعضای شورای شهر، مثل آقای جرمی فارکاس می‌گویند که اصلاحاتِ مد نظر شهرداری کافی نیستند. در ضمن او با حذف کارمندانِ بخش خدمات اضطراری هم موافق نیست:

«در سال انتخابات هستیم و از این رو، عجیب نیست که شورای شهر با کاهش مالیات بر مسکن بخواهد نظر صاحب‌خانه‌های طبقه متوسط را جلب کند. ولی فشار آن بر دوش کارگران و کارمندان خط مقدم مبارزه با کووید-۱۹ در برخی بخش‌های صنعتی خواهد بود—که همین حالا هم تحت فشارند.»

اصلاحات پیشنهادی هنوز تصویب نشده‌اند و اهالی کلگری می‌توانند تا ۲۳ نوامبر نظر خود را به شورا بدهند. در آن روز بحث و رای‌گیری بین اعضای شورا انجام خواهد شد.

اطلاعات بیشتر را در این صفحه از وبسایت شهرداری مشاهده کنید.

منبع: CTV News