Friday, April 19, 2024
-1.3 C
Calgary

اختصاص 1.75 میلیارد دلار برای توسعه اینترنت پرسرعت در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر جاستین ترودو اعلام کرد که با افزایش نیاز شهروندان به اینترنت پرسرعت در دوران کرونا برای دورکاری و شرکت در کلاس‌های درس آنلاین، نیاز به زیرساخت مناسب بیش از پیش احساس شده است.

او از اختصاص 1.75 میلیارد دلار از طرف دولت فدرال، بمنظور توسعه اینترنت سریع در تمام نقاط کشور، خبر داد.

براساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته قرار است تا سال 2026 حدود 98 درصد از شهروندان به اینترنت پرسرعت دسترسی پیدا کنند. هدف نهایی دسترسی تمام کانادایی‌ها به اینترنت سریع تا سال 2030 می‌باشد.

ترودو گفت: در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری کانادایی‌ها به اینترنت پرسرعت نیاز دارند تا بتوانند از منزل وظایف شغلی خود را از خانه انجام دهند، در کلاس‌های درس حاضر شوند و با اعضای خانواده و دوستان خود ارتباط برقرار کنند. با تخصیص این بودجه شرایط برای توسعه اینترنت سریع در تمام نواحی کشور فراهم می‌شود و نهایتا شاهد رشد بیزینس‌ها، ایجاد مشاغل جدید و ساخته شدن کانادای بهتر برای همه خواهیم بود.

برنامه توسعه پهنای باند جهانی اولین بار در بودجه سال 2019 مطرح و مبلغی تحت عنوان Universal Broadband Fund برای آن اختصاص یافت. بودجه جدید 750 میلیون دلار دیگر نیز به مبلغ پیشین می‌افزاید.

نخست‌وزیر در بخش دیگری از سخنان خود به توافق 600 میلیون دلاری دولت با شرکت کانادایی Telesat، با هدف بهبود وضعیت اتصال اینترنت و توسعه شبکه پرسرعت در سرزمین‌های شمالی، روستایی و نقاط دورافتاده سرتاسر کانادا خبر داد. قرار است این مهم با استفاده از ظرفیت ماهواره‌ها در مدار نزدیک به زمین بدست آید.

منبع: Daily Hive