Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

کاهش نرخ جرم و جنایت در سراسر کانادا طی همه‌گیری COVID-19

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

سرویس پلیس سراسری کانادا گزارش داده است که برخی از فعالیت‌های مجرمانه طی 6 ماه همه‌گیری COVID-19 کاهش یافته است.

طبق داده‌های منتشرشده توسط ادارۀ آمار کانادا، 17 سرویس پلیس از سراسر کشور گزارش داده‌اند که نرخ جرم و جنایت 17% کاهش یافته است. این جرایم که  شامل تعرض و سرقت می‌شود از طریق مقایسۀ ماه‌های مارچ و آگوست 2020 با مارچ و آگوست 2019 به‌دست آمده است.

بر اساس گزارش ادارۀ آمار سرویس‌های پلیسی که به 59% جمعیت کانادا خدمات می‌داده‌اند به این پرسشنامه پاسخ داده بودند. این سرویس‌های پلیس شامل سرویس پلیس کلگری، ادمونتون، اتاوا، تورنتو، ونکوور، ویکتوریا و شهرستان یورک می‌شود.

ادارۀ آمار کانادا می‌گوید در مدت همه‌گیری کرونا جرایمی که کمتر توسط پلیس رسیدگی و گزارش شده‌اند جرایم خشن و جرایم مربوط به دارایی بوده است.

تعرض جنسی از قبیل جرایمی که از طرف عضوی از خانواده یا فردی خارج از اعضای خانواده مرتکب می‌شود 20% کاهش یافته است، این آمار در مقایسه با مدت مشابه در 2019 به‌دست آمده است. تعداد تعرض‌های گزارش شده نیز کاهش داشته است؛ به این صورت که آن جرایمی که توسط فردی غیر از اعضای خانواده صورت گرفته 8% و جرایمی که به وسیلۀ عضوی از خانواده انجام شده 3% کاهش داشته است.

با این حال ادارۀ آمار کانادا خاطر نشان می‌کند که بررسی‌های مربوط به احتمال وقوع جرم نشان می‌دهد میزان خبررسانی به پلیس در رابطه با تعرض جنسی و خشونت خانگی نسبت به دیگر جرایم کمتر است.

داده‌های پیشین نشان می‌دهد که به دلیل همه‌گیری دسترسی به خدمات برای قربانیانِ خشونت دشوارتر شده است.

در حالی که اکثر کانادایی‌ها در قرنطینه به سر می‌برند، سرویس‌های پلیس با مقایسۀ مارچ و آگوست 2020 و 2019 گزارش داده‌اند که سرقت از مغازه‌ها 50%، ورود غیرقانونی به منازل 25% و سرقت وسایل نقلیه 19% کاهش یافته است.

شاید به همین دلیل، گزارش‌های مربوط به تهدیدهای کلامی بین اعضای خانواده 4% افزایش داشته است، تنها جرمی که بین افراد بررسی شده است.

بر اساس این گزارش به محض بازگشایی شهرها در آوریل و مه میزان جرم و جنایت افزایش خواهد یافت.

برخلاف کاهش تماس‌های مربوط به جرم، سرویس‌های پلیس گزارش داده‌اند که تماس‌های غیرمرتبط با جرم 8% افزایش داشته است.

پلیس گزارش داده است که در میان این تماس‌ها 12% تماس‌های مربوط به احوال‌پرسی، 10% مزاحمت خانگی و 10% تماس‌های مربوط به سلامت روان افزایش یافته است.

علاوه بر این، 15 سرویس پلیس پس از بررسی گزارش‌ها اعلام کرده‌اند که باید اقدامات مربوط به مدیریت شیوع ویروس کرونا را اجرا کنند.

از اواسط ماه مارچ تا جولای، سرویس‌های پلیس 14،303 مورد قانون‌شکنی علیه اقدامات استانی و منطقه‌ای مرتبط با همه‌گیری کرونا را گزارش کرده‌اند. این جرایم مربوط به قوانین سلامت استانی و قوانین قرنطینۀ فدرال می‌شود.

 

منبع: dailyhive