Tuesday, April 23, 2024
9.4 C
Calgary

وضع محدودیت‌ جدید کرونا در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست‌وزیر آلبرتا جیسون کنی محدودیت‌های جدیدی را با هدف جلوگیری از شیوع COVID-19 اعلام کرد.

کنی که به دلیل تماس با یک بیمار کرونا از قرنطینه خانگی صحبت می‌کرد با پذیرش اثر افزایش آمار مبتلایان کرونا بر سیستم بهداشت و درمان آلبرتا اظهار داشت محدودیت‌های جدید، با مشورت دکتر دینا هینشاو رئیس سازمان بهداشت استان، در چندین ناحیه اعمال خواهند شد.

هم‌اکنون 225 مبتلا در بیمارستان‌های آلبرتا بستری هستند که 51 نفر از آن‌ها تحت مراقبت‌های ویژه ICU قرار دارند.

او گفت: ما در شرایط خطرناکی قرار داریم و نمی‌توان افزایش آمار مبتلایان را انکار کرد. رشد نرخ بستری‌ در بیمارستان‌ها و مراکز ICU موجب به چالش کشیده شدن توانایی سیستم درمان در ارائه خدمات بهداشتی به موارد غیر اورژانسی شده است.

محدودیت‌های جدید در 55 ناحیه شهری ازجمله کلگری و ادمونتون اجرا خواهد شد.

بگفته کنی محدودیت‌ها و قوانین زیر تا دو هفته آینده برقرار هستند (13 تا 27 نوامبر):

  • توقف فعالیت‌های ورزشی و بدنسازی گروهی در مراکز شهری که شاهد رشد مبتلایان کروناویروس هستند؛ ادمونتون و نواحی اطراف، کلگری و نواحی اطراف، Grand Prairie، Lethbridge، Fort McMurray و Red Deer. این دستور اجرایی سبب توقف فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، ورزش‌های انفرادی یا مسابقات لیگ‌های حرفه‌ای نخواهد شد.
  • توقف اجراهای گروهی در مناطقی که در بالا به آن‌ها اشاره شد. با اینحال محدودیتی برای برگزاری اجراهای حرفه‌ای در سالن‌ها وجود ندارد.
  • رستوران‌ها، بارها، سالن‌ها و میخانه‌ها در نواحی با وضعیت هشدار (بیش از 50 بیمار فعال در هر 100،000 شهروند دارند) باید فروش نوشیدنی‌‌های الکلی را از ساعت 10 شب متوقف کرده و حداکثر تا ساعت 11 شب تعطیل شوند.

محدودیت‌های زیر نیز تا اطلاع ثانوی ادامه دارند:

  • از ساکنین نواحی که در وضعیت هشدار هستند خواسته شده دورهمی‌های اجتماعی در منازل برگزار نکنند.
  • سقف 50 نفر برای برگزاری مراسم عروسی و خاکسپاری در نواحی که در وضعیت هشدار هستند.
  • فعالیت مراکز دینی در نواحی که در وضعیت هشدار قرار دارند با یک سوم ظرفیت ادامه می‌یابد.
  • از ادارات و شرکت‌ها در نواحی با وضعیت هشدار خواسته شده تا تعداد کارکنان در محیط کار را به حداقل برسانند.

کنی در بخش دیگری از کنفرانس خبری گفت: COVID-19 ما را دچار چالش کرده و باید از این بحران سربلند بیرون بیاییم. لازم است با کاهش شیب نمودار مبتلایان از سیستم درمان حمایت کرده و از شهروندان آسیب‌پذیر محافظت کنیم. باید مدارس را باز نگاه‌ داشته و مانع وارد آمدن آسیب‌های بیشتر به معیشت شهروندان و اقتصاد استان شویم.

منبع: Daily Hive