Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

به دنبال فعالیت‌های زمستانی در دوران همه‌گیری COVID-19 هستید؟ این گزارش را از دست ندهید

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که به فصل زمستان در کانادا و سایر قسمت‌های نیمکرۀ شمالی نزدیک می‌شویم، نگرانی‌های فراوانی در مورد شیوع ویروس کرونا به دلیل شرایط آب و هوای سرد و خانه‌نشینی اجباری ناشی از بارش برف وجود دارد.

به بسیاری از سالن‌های ورزشی، رستوران‌ها، کافه‌ها و سینماها دستور تعطیلی داده شده است یا دستورالعمل‌های سختگیرانۀ ایمنی از جمله استفاده از ماسک، فاصلۀ فیزیکی و بهداشت دست برای جلوگیری از خطر شیوع COVID-19 وضع شده است.

در مقایسه با فضای باز که جریان طبیعی هوا تأثیر ویروس را کمتر می‌کند، خطر انتقال COVID-19 در محیط‌های بسته و داخلی بیشتر است.

بنابراین اگر به دنبال انجام کارهایی در این زمستان هستید فضای خارجی بهتر از فضای داخلی است. با این حال بیشتر اوقات آب و هوای کانادا می‌تواند نامساعد باشد، به طوری که حتی پرشورترین جنگجویان زمستانی را نیز مجبور به حضور در فضای بسته می‌کند.

جفری سیگِل، استاد مهندسی عمران و معدن در دانشگاه تورنتو به خبرگزاری گفته است: «امن‌ترین فعالیت‌ها در فضای داخلی و سرپوشیده فعالیت‌هایی هستند که افراد بتوانند در این محیط‌ها با فاصله از یکدیگر بنشینند، دارای تهویه هوای مناسب باشد و مردم ماسک بزنند.»

رفتن به مرکز خرید برای بعضی خریدهای تعطیلات می‌تواند یک گزینه باشد، به شرط آن که مرکز خرید خیلی شلوغ نشود و تمام اقدامات احتیاطی برای ایمنی لازم انجام شده باشد.

همچنین ممکن است برای مطالعه بخواهید به کتابخانه یا کتابفروشی مورد علاقۀ خود مراجعه کنید.

پائولا اولسییِوسکی، یکی از محققان مرکز سلامت جانز هاپکینز می‌گوید: «احتمال پرتاب شدنِ دورترِ قطرات تنفسی فردی که ماسک ندارد در هنگام مکالمه، فریاد یا آواز خواندن بیشتر است.»

او در مصاحبۀ تلفنی از نیویورک گفت: «اگر من در خانه باشم، ساکت بنشینم و کتاب بخوانم خوب است. اگر من ورزش شدیدی انجام می‌دهم… سپس یک نفس‌عمیق بکشم مقدار بیشتری ویروس را نسبت به زمانی که آرام بنشینم و ماسک بزنم در محیط پخش می‌کنم.»

اسکیت روی یخ در فضای باز یکی از سرگرمی‌های محبوب زمستانی در کانادا است. طی همه‌گیری COVID-19 اسکیت روی یخ یک فعالیت کم خطر در نظر گرفته شده است.

دکتر اندرو موریس، متخصص بیماری‌های عفونی در دانشگاه تورنتو می‌گوید: «فعالیت اسکیت به خودیِ خود امن است، اما اگر شما با 20 نفر دیگر در اتاق تعویض لباس حضور داشته باشید، به خصوص اگر ماسک نداشته باشند و این اتاق دارای یک تهویۀ ضعیف باشد، قطعاً این موقعیت تبدیل به یک چالش واقعی می‌شود.» وی همچنین به خبرگزاری‌ها گفته است که تنیس داخل سالن نیز به شرطی که افراد زیادی در یک زمین حضور نداشته باشند یک فعالیت کم خطر است.»

طبق یافته‌های سازمان بهداشت جهانی (WHO)، COVID-19 از طریق آب منتقل نمی‌شود، در نتیجه شما می‌توانید برای شنا به استخر بروید، اما به شرطی که جمعیت زیادی آنجا حضور نداشته باشد و حداقل دو متر فاصلۀ فیزیکی از یکدیگر را رعایت کنید.

همچنین چندین روش برای ایمن‌سازی فضای داخلی وجود دارد؛ از جمله تهویۀ طبیعی با باز كردن پنجره یا در و از طریق سیستم‌های گرمایشی، هواکش و تهویۀ مطبوع (HVAC).

رطوبت‌ساز، فیلترهای هپا یا فیلترهای ذرات معلق با راندمان بالا (HEPA)، فن‌ها و نور فرابنفش (UV) می‌توانند در بهبود کیفیت هوای فضای داخلی مفید باشند.

اگر قصد دارید خارج از منزل غذا بخورید، پاسیوهای فضای باز بیشترین امنیت را دارند، اما ماسک‌هایتان را در خانه فراموش نکنید.

اولسییِوسکی تأکید کرد: «بسیار مهم است که مردم در هر زمان که می‌توانند ماسک بزنند.»

«هنگامی که با یک نفر غذا می‌خورید، مطمئن شوید وقتی غذا نمی‌خورید یا نمی‌نوشید، ماسکتان را دوباره بزنید.»

در هر شرایطی از دستورالعمل‌های بهداشتی دولت محلیِ خود پیروی کنید و ایمن بمانید.

 

منبع: globalnews