Thursday, March 28, 2024
-1 C
Calgary

ترودو: کرونا با توزیع واکسن و از فصل بهار کم‌رنگ می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاستین ترودو به شهروندان کانادا وعده داد که اگر تنها چند ماه و تا زمان توزیع واکسن تحمل کنند شاهد آغاز روند ریشه‌کن شدن ویروس (در فصل بهار) خواهیم بود.

با اینحال او تاکید کرد که زمستان سختی در پیش روی کاناداست.

ترودو در گفت‌وگوی روز سه‌شنبه با The Mike Farwell Show گفت: من از فاصله زمانی دور صحبت نمی‌کنم بلکه تنها چند ماه زمان باقی مانده است. باید هرآنچه که در توان داریم را بکار گیریم تا از عزیزان خود حفاظت کرده و اجازه ندهیم پر شدن ظرفیت بیمارستان‌ها بیش از این به کارکنان خط مقدم مبارزه با ویروس فشار آورد.

او هشدار داد که آمار مبتلایان و مرگ‌ومیر همچنان رو به افزایش است و اگر شیب نمودار کاهش نیابد با یک فاجعه روبرو خواهیم شد.

دکتر ترزا تام رئیس سازمان بهداشت کانادا روز جمعه و در گفت‌وگو با خبرگزاری‌ها به شهروندان هشدار داد که در صورت ادامه روند کنونی آمار روزانه مبتلایان در اوایل دسامبر به بیش از 10،000 نفر نیز خواهد رسید.

او افزود: مطمئنا در صورت بروز چنین وضعیتی فشار بر سیستم درمان شدیدا افزایش می‌یابد و باید در چند هفته آینده مانع از بروز بحران شویم.

ترودو پیش از این گفته بود برای کنترل اوضاع در ایام کریسمس شاهد اجرای محدودیت‌های متعدد خواهیم بود. شدت محدودیت‌ها به وضعیت شیوع ویروس در نواحی گوناگون بستگی دارد.

در هر صورت نمی‌توان انتظار برگزاری جشن کریسمس همچون سال گذشته را داشته باشیم.

ترودو باور دارد که با توزیع واکسن در فصل بهار شرایط تغییر کرده و فشارها از روی دوش کادر درمان و شهروندان برداشته خواهد شد.

او بار دیگر از شهروندان خواست تا تماس‌ها را به حداقل برسانند، به دیدن نزدیکان خود در منزل نروند، در مراسم عروسی و خاکسپاری شرکت نکنند و از برگزاری هرگونه مراسم که موجب ازدحام شود جدا خودداری نمایند.

واکسن احتمالی COVID-19 قرار است اوایل سال 2021 در دسترس عموم قرار گیرد.

منبع: Global NEWS