Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

تحسین سیستم رای‌دهی کانادا از سوی دونالد ترامپ

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات‌متحده همچنان به انتقاد از فرایند برگزاری و اعلام نتایج آرا در انتخابات 3 نوامبر ادامه می‌دهد. او در تازه‌ترین اظهارنظر به همسایه شمالی اشاره کرده و سیستم شمارش آرا در کانادا را تحسین کرده است.

در هفته‌ای که گذشت Elections Canada در پیامی توییتری اعلام کرد که از سیستم‌های Dominion Voting استفاده نمی‌کند. این سازمان افزود که موافق برگه‌های کاغذی می‌باشد که شمارش آن‌ها با دست و مقابل ناظران انجام می‌شود و در 100 سال گذشته هرگز سیستم الکترونیک برای رای‌دهی و شمارش آرا را به کار نبرده است.

ترامپ این توییت را با عنوان THIS SAYS IT ALL! مجددا بازنشر کرد. این آخرین واکنش او به نتیجه انتخابات است.

ترامپ در اکثر توییت‌های خود مدعی پیروزی در انتخابات 2020 شده، فرایند رای‌گیری را زیر سوال برده و اظهارات داشته که تقلب گسترده‌ای در انتخابات روی داده است. توییتر نیز با زدن برچست‌های گوناگون سعی کرده مخالفت خود با ادعاهای بدون مدرک دونالد ترامپ را نشان دهد.

هم‌اکنون دعواهای حقوقی متعددی در ایالات‌های گوناگون چون جورجیا در جریان است تا آرا بازشماری شده و آرای باطل شناسایی گردند. علاوه بر این ترامپ به شدید از رسانه‌ها و اعضای حزب دموکرات انتقاد کرده و معتقد است آن‌ها انتخابات را دزدیده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی جو بایدن را بعنوان 46امین رئیس‌جمهور ایالات‌متحده معرفی کرده‌اند.

منبع: Daily Hive